Quan semblava que ja tot s'havia explicat sobre la inoblidable Diana de Gal·les, una nova revelació sacseja els fonaments de l'inconscient col·lectiu del Regne Unit. Aquesta vegada, no es tracta d'un documental ni d'un llibre biogràfic, sinó d'unes fotografies ocultes durant gairebé 40 anys, que han romàs enterrades sota el pes del silenci institucional. Les imatges mostren a la princesa al costat del camaleònic David Bowie, captades després d'un concert de la seva gira Glass Spider en Wembley, el 1987. Fins ara, el món no sabia que existien. I això no va ser per casualitat.
L'artífex de la troballa és el fotògraf Denis O'Regan, una llegenda del rock que ha captat moments històrics al costat d'icones com Queen, Duran Duran i Prince. Segons ha confessat el Telegraph, després d'aquella nit màgica de música i lluentons, el seu agent va rebre una trucada directa del Palau de Buckingham. El missatge era clar: les fotos no havien de veure la llum. El motiu? La princesa no va assistir sola. Aquell concert, aparentment innocent, es va convertir en una bomba de rellotgeria per a la monarquia.
L'escàndol ocult darrere de les càmeres: Diana, Bowie i James Hewitt
El que semblava una simple instantània entre dues llegendes —la princesa més fotografiada del planeta i el rei del glam rock— amagava una història incòmoda. Aquella nit, Diana va estar acompanyada per James Hewitt, el seu instructor d'equitació i, com després se sabria, el seu amant. Encara que no apareix en les imatges, amb la seva presència n'hi va haver prou perquè el Palau activés la seva maquinària de censura. El temor d'una nova crisi mediàtica va empènyer a la Casa Reial a silenciar el contingut.
"No volien que Diana sortís en els mitjans, no volien tirar més llenya al foc", va explicar O'Regan. En aquell moment, el matrimoni de Diana i Carles ja estava col·lapsant entre infidelitats, fredor emocional i rumors incessants. Les imatges no mostraven res explícit, però sí que evidenciaven un moment de llibertat, alegria i, sobretot, una independència que incomodava 'La Firma'.
Que Lady Di sortís en públic amb el seu amant, encara que fos en segon pla, era inadmissible per a una família obsessionada amb les aparences. "Per al palau, com menys fotos de la princesa hi hagués, millor, perquè algú podria haver-se adonat que estava amb James Hewitt. Però aleshores ningú no sabia qui era i em vaig quedar sense una foto multimilionària dels dos junts", va afirmar el fotògraf.
Control i censura: com la monarquia va intentar esborrar la narrativa de Lady Di
Aquest nou episodi revela una cosa que molts sospitaven: la ferotge vigilància que patia la princesa Diana per part de l'entorn real. Més enllà dels actes oficials i les campanyes solidàries, la seva vida privada era disseccionada al mil·límetre. I cada moviment que amenacés d'humanitzar-la —o pitjor encara, empoderar-la— era automàticament neutralitzat. Les fotos amb Bowie són una metàfora perfecta: un instant de connexió artística i llibertat, sepultat per la por institucional. Però el temps, com sempre, desenterra el que va voler ocultar-se. Avui, aquestes imatges podrien emergir com a fantasmes del passat, disposats a explicar la seva versió. No revelen una traïció, ni un escàndol explícit. El que mostren és més potent: una Diana jove, vital, a la recerca de si mateixa, en un context que l'empenyia a ser invisible, obedient i submisa.