Encara queden setmanes perquè la princesa Elionor acabi la seva formació militar, en el tercer curs fent de soldadita española, ara, a l'aire, i comenci la seva formació acadèmica anant a la universitat a estudiar una carrera. En el cas de l'hereva, la tria ha estat Ciències Polítiques a la universitat Carlos III de Madrid, concretament, al campus de Getafe. Un aterratge, el de la primogènita al campus, que s'espera amb expectació pels veïns de la zona. Per exemple, pels encarregats del bar de capçalera dels estudiants, el local més representatiu, El Eskinazo, una cerveseria on Elionor i els seus nous amics i amigues aniran quan tinguin estones lliures a prendre cerveses i tapes com ous estrellats, patates braves o amb alioli.

'El Eskinazo', on ben aviat veurem a Elionor IG
El Eskinazo, on ben aviat veurem Elionor / IG

Un local que ja ha pensat què faran quan aterri la princesa: "Entre clase y clase vienen y se toman un refrigerio, una cerveza, un refresco, y se toman una tapa. Tengo veintitantas tapas que eligen con la consumición. Entonces, mi idea sería sacar una tapa llamada Leonor". Pel que fa a la rebuda del mateix centre, ja s'ha anunciat que la filla de Felip i Elionor tindrà una jornada de benvinguda abans de començar les seves classes a la Carlos III. Una mena d'introducció, de trobada amb acadèmics i alumnes veterans on també es contempla una gimcana amb premis. Una jornada per integrar i acollir els nous estudiants, siguin de la procedència que siguin, i assessorar-los en matèria d'activitats culturals, esportives o de benestar emocional, on s'espera que Elionor les aprofiti i en formi part.

Elionor i Sofia premis Ig
Elionor i Sofia Ig

Des que es va donar a conèixer quin seria el futur acadèmic de la princesa, on aniria a parar i a quina universitat estudiaria, hi ha hagut molts interrogants sobre el seu dia a dia. I més, sent filla de qui és. Cal no oblidar el control que tenien els pares sobre l'escola, i el que menjaven o deixaven de menjar els alumnes, o quan van anar a fer el batxillerat a l'UWC Atlantic College de Gal·les i no van deixar que transcendís cap imatge de les seves filles. I és que el tema de la privacitat o de l'exposició de l'hereva pot provocar maldecaps a Felip i Letícia. En aquest sentit, el centro universitari s'ha pronunciat sobre quina és la seva postura sobre un tema que preocupa als monarques: la utilització dels telèfons mòbils al campus, tenint en compte que d'aquí a ben poquet hi haurà allà la seva filla gran.

Elionor   Gtres (4)
Elionor Gtres

Segons confirma Monarquía Confidencial, i davant l'expectació de la pròxima incorporació de la princesa d'Astúries al centre, fonts pròximes a la institució han confirmat que "no habrá restricciones generales ni avisos específicos sobre el empleo de estos dispositivos en las zonas abiertas" i que "no existirá ninguna prohibición ni aviso específico sobre el uso de teléfonos móviles en los espacios comunes del campus". És a dir, que els companys d'Elionor, siguin amics o no, podran utilitzar-los com els surti del monyo, tant a la cafeteria com als passadissos, biblioteques o àrees d'esbarjo, estigui o no la princesa. Només faltaria. A més, "la Carlos III no contempla emitir un comunicado general ni instrucciones específicas dirigidas a los alumnos que compartirán clases con ella y no prevé adoptar medidas extraordinarias". No pensen donar instruccions, doncs, als futurs companys de l'hereva, com si s'hagués de tractar aquesta com si estigués en una bombolla de sobreprotecció. Una manera de ser una més, però que segur que fa estar intranquils els seus pares, pel que es pugui filtrar d'ella al campus.

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!