Es va criticar molt la Irene Urdangarin quan va decidir prendre's un any sabàtic perquè no va superar les proves d'accés de la universitat de Lausana. Es va instal·lar al palau de la Zarzuela i va compartir temps amb la reina Sofia. Allà també va conèixer Juan Urquijo, que va ser la seva parella durant un any. Ara ja no queda res d'això. Ella ha iniciat una nova vida al Regne Unit, on estudia Organització d'esdeveniments a la universitat d'Oxford. El seu germà en Miguel la va acompanyar durant aquell any.

Vist que a Irene Urdangarin la deixaven viure a Zarzuela, Miguel també va voler aprofitar-se d'aquest benefici. El fill de la infanta Cristina va estudiar Ciències del Mar a Londres, un cop va finalitzar la carrera universitària va realitzar els mesos de pràctiques obligatòries per concloure els seus estudis, però l'empresa en què va estar de becari no va voler continuar comptant amb els seus serveis. O bé perquè no n'havia quedat satisfeta o simplement perquè no hi havia cap plaça disponible. Sorprèn que el nét de Joan Carles I no trobi feina. El germà de Pablo i Juan va voler preparar-se per ser monitor d'esquí, però va patir una forta lesió que li va impedir continuar amb la seva formació. De fet, va haver de ser intervingut.
Miguel Urdangarin és un 'ni-ni'
Va ser en aquell moment quan Miguel Urdangarin va decidir quedar-se a Espanya, es va allotjar al palau de la Zarzuela amb la seva germana, tot i que ell va continuar més temps que ella. De fet, després de més d'un any, els mitjans de comunicació asseguren que el jove encara viu al palau i de vegades en companyia de la seva milionària parella, Olympia. Es van enamorar fa poc més d'un any i no vol separar-se d'ella. Ha fet del palau de Felip VI i Letizia casa seva.
No se'n parla gaire, s'evita qualsevol informació sobre els seus estudis o treballs. Ni una sola dada, la Casa Reial ho oculta, però realment es creu que seria un nou Froilán, tindria els gens Borbó, tot i que la infanta Cristina els ha estat ocultant sempre.
Miguel Urdangarin ni estudia ni treballa ni té intencions de fer-ho a curt termini. La Casa Reial no vol que se sàpiga que hi ha un altre ‘nini’ a la família. No el van voler contractar a l'empresa on estava de becari per algun motiu que ara mateix es desconeix, però sembla que no va ser precisament perquè no hi havia més places, perquè a altres companys sí que se'ls van quedar.
