Letizia en hores baixes. Després d'haver millorat la seva imatge i solucionar els seus errors, com aquesta falta de proximitat, ha de bregar amb un problema major. Des de fa una dècada romania ocult en la família un dels episodis més foscos dels reis relacionat amb la seva crisi de 2013. En aquella època van estar a punt de divorciar-se. Es creia que era pels problemes de la corona, com el cas Nóos que va implicar a Iñaki Urdangarin o les malifetes de Juan Carlos, però no tenia res a veure amb això. Es tractava d'una suposada infidelitat. Ha estat Jaime del Burgo qui ha trencat el seu silenci després d'una dècada i ha revelat que la reina hauria estat infidel al rei amb ell durant diversos anys.
Segons la seva història, Jaime del Burgo es va enamorar d'ella quan va començar a ser una cara visible de TVE en 'Informe Setmanal'. Va fer tot el possible per conèixer-la. Van entaular una amistat i poc van tardar a començar una relació. No hi havia constància d'aquell moment. El 2003 li va demanar matrimoni, però l'asturiana li va confessar que estava coneixent el príncep. Van deixar de parlar-se, però un temps després del casament van tornar a mantenir contacte. Letizia estava farta de la corona, la seva ambició li va poder i es trobava sobrepassada. Li va confessar que estava enamorada d'ell i van començar a veure's en secret. Era complicat, però Letizia se les enginyava per aconseguir eludir la seguretat de Zarzuela i a les seves escortes.
El truc de Letizia per no ser descoberta per Felipe
Felipe confiava plenament en ella i no demanava explicacions. Letizia es movia en el seu temps lliure com volia. De vegades s'anava a veure a unes amigues o a casa de la seva mare o el seu pare, fins i tot amb la seva germana, però realment es veia amb Jaime del Burgo. L'esperava en un apartament de Madrid que havien llogat per a tal final. També es veien a Barcelona, i en altres ciutats d'Espanya, com València. Tenien diversos punts candents al mapa.
Quan veia Jaime del Burgo despistava el seu personal de seguretat amb qualsevol mentida. Se n'anava ella sola, totalment camuflada per passar desapercebuda. Tenia que evitar que qualsevol li reconegués i que aparegués alguna notícia d'ella en una altra ciutat o acompanyada d'un altre home. Podien fer pocs plans junts perquè no podien veure'ls junts al carrer i menys en actitud afectuosa.
Jaime del Burgo es va encarregar de llogar una vila al seu nom a València per veure's d'amagat amb Letizia. Allà tenien piscina i totes les comoditats del món per no sortir en tot el dia. D'aquesta forma podien veure's en secret sense que Felipe sospités res.
