La infanta Elena sempre ha defensat els seus pares, però en els últims mesos s'ha tornat inseparable de Joan Carles I. Des que viu a l'exili, que ahir mateix en la seva última entrevista es va descobrir que va ser una decisió exclusivament seva, l'ha visitat en més de 60 ocasions, i l'acompanya a totes les regates a Sanxenxo. No vol deixar-lo sol perquè ja és molt gran i li faltarà en qualsevol moment. El mes de gener vinent farà 88 anys i ell mateix es veu gran, cada vegada amb més problemes de salut.

Joan Carles i Elena de regata
Joan Carles i Elena de regata

Joan Carles I pateix artrosi severa. La malaltia ha avançat tant que pràcticament ja no es pot ni moure. La seva cama esquerra està totalment immòbil. De res no han servit els tractaments de medicina regenerativa amb cèl·lules mare i plaquetes en sang als quals s'ha sotmès, ni tampoc les més d'una desena d'operacions. S'ha operat dels genolls i el maluc.

Joan Carles I i la infanta Elena s'alien contra Felip VI 

L'emèrit ha concedit una entrevista recentment amb motiu de la publicació de les seves memòries la setmana que ve i mostra el seu dolor per viure a l'exili completament sol. El seu desig és tornar a Espanya i passar temps amb els seus familiars i amics. No vol morir sol, és la seva por més gran. Se sent molt decebut amb Felip VI per la seva actitud.

"Per ajudar el meu fill, vaig buscar un lloc on els periodistes del meu país no poguessin venir a trobar-me fàcilment". I afegeix: "L'última vegada que va venir un periodista espanyol, les autoritats locals el van tancar a la presó! Vaig haver d'intervenir per treure'l", avança l'emèrit en la seva primera entrevista abans de la publicació de les seves memòries. "Veure's obligat al desarrelament i a l'aïllament al final de la vida no és fàcil", confessa. "Estic resignat, ferit per una sensació d'abandonament". I afegeix: "No puc contenir l'emoció en pensar en certs membres de la meva família per a qui ja no importo. I sobretot, a Espanya, que tant enyoro. Hi ha dies de desesperació, de buidor”.

La infanta Elena és conscient de tot plegat pel contacte que tenen tots dos, i no ha dubtat a enfrontar-se per enèsima vegada a Felip VI per parlar sobre el retorn de Joan Carles I. L'emèrit plora cada nit, té por de morir sol. No pot agafar el son i viu constantment un malson que el persegueix i el turmenta.

Joan Carles i la infanta Elena
Joan Carles i la infanta Elena