Joan Carles I publicarà en escassos dies el seu llibre de memòries escrit per la periodista Laurence Debray. Sortirà a la venda a França, però les traduccions no trigaran a arribar. L'emèrit s'ha cansat del tracte de Felip VI, amb qui assegura que ja no manté la més mínima relació i està disposat a parlar alt i clar perquè la seva figura no caigui en l'oblit. Hi ha molts joves que ja no saben que abans de l'actual rei n'hi va haver un altre, el seu pare.

En una entrevista recent prèvia a aquesta publicació, Joan Carles I avança alguns episodis d'aquestes memòries on vol demanar perdó i reconciliar-se amb els espanyols. Entre ells deixa clar que la relació amb el seu fill és inexistent i que va ser ell qui va decidir marxar a Abu Dhabi per allunyar-se del focus mediàtic i fer-li un favor. En una entrevista a 'Le Figaro', l'emèrit diu que "per ajudar el meu fill, vaig buscar un lloc on els periodistes del meu país no em poguessin trobar fàcilment". Es queixa amargament Joan Carles que la relació està completament trencada, "tancada en el silenci de la incomprensió i el dolor". "El meu fill em va girar l'esquena per deure… Entenc que, com a rei, ha de mantenir una postura pública ferma, però vaig patir (…) per la seva insensibilitat", assenyala l'emèrit en les seves memòries. També parla de la falta de sintonia amb Letizia. La culpa de la ruptura total de la seva família.
S'ha sentit decebut. "Per ajudar el meu fill, vaig buscar un lloc on els periodistes del meu país no poguessin venir a trobar-me fàcilment". I afegeix: "L'última vegada que va venir un periodista espanyol, les autoritats locals el van tancar a la presó! Vaig haver d'intervenir per treure'l", avança l'emèrit en la seva primera entrevista abans de la publicació de les seves memòries. "Veure's obligat al desarrelament i a l'aïllament al final de la vida no és fàcil", confessa. "Estic resignat, ferit per una sensació d'abandonament". I afegeix: "No puc contenir l'emoció en pensar en certs membres de la meva família per a qui ja no importo. I sobretot, en Espanya, que tant trobo a faltar. Hi ha dies de desesperació, de buit”.
Joan Carles I està disposat a acabar amb Letícia
Tot i que la Casa Reial ha intentat paralitzar la publicació d'aquestes memòries, Letizia, la seva gran enemiga, en surt molt esquitxada. De fet, en el capítol vuit li dedica unes paraules i destapa alguns episodis que ell mateix va haver d'ocultar perquè la imatge de la futura reina no en sortís perjudicada ni Felip VI s'assabentés del seu comportament imprudent.
Ja ho va avançar el periodista Joaquín Abad en una biografia no autoritzada sobre la monarca, Letizia va conduir ebria per l'A-6. Una imprudència que podria haver posat en risc la vida d'altres persones, no només la seva. Va ser una temeritat. Els escortes van fer tot el possible per evitar un accident i que no la reconeguessin.
Resulta que la informació va ser corroborada per un madrileny que estava conduint en aquells moments i es va trobar amb un Mercedes que maniobrava de manera incorrecta a la via. “En tractar d'avançar-lo, li va impedir el pas un altre vehicle amb antenes, era un cotxe d'escorta. Aquest i un altre vehicle oficial impedien que, en avançar el Mercedes, hi hagués un accident. L'individu, cansat de veure el Mercedes fent esses, va acabar avançant-lo.En passar al costat del vehicle va descobrir que era conduït per Letizia”, es llegeix a la biografia.
