La infanta Elena es va divorciar oficialment de Jaime de Marichalar el 2009, des d'aleshores no se li ha conegut cap altra parella. Ha pres la decisió de no refer la seva vida. Pot haver tingut alguna aventura amb algú, però mai no han compartit sostre ni se l'ha tornat a veure enamorat. Es va centrar en la criança dels seus dos fills, massa rebels, i en el seu treball. La mare de Froilán i Victoria Federica és molt monàrquica i borbònica, es va casar amb algú de l'aristocràcia encara que realment s'enamorés d'un plebeu, i no podria casar-se amb cap altra persona perquè estaria molt mal vist en les seves creences.

Des d'aquell divorci, el primer a la corona, la infanta Elena ha deixat de generar interès als mitjans de comunicació, encara que la seva vida amorosa abans de conèixer Jaime de Marichalar va ser molt moguda. Se la va fotografiar amb aristòcrates, empresaris i esportistes. Una de les persones més importants en la seva vida va ser Luis Astolfi, una estrella de l'hípica que li va robar el cor el 1984. Ella tenia 23 anys i a ell 27, van ser xicots durant dos anys. La germana de Felip VI volia continuar, però ell no es veia capaç de suportar l'escrutini dels mitjans.
L'extens currículum amorós de la infanta Elena abans de conèixer Jaime de Marichalar
Més endavant, va mantenir un romanç amb l'arxiduc Georg von Habsburg. En aquell temps, la Royal cursava estudis a París i solien trobar-se dins de grups per evitar rumors. Es veien junts amb freqüència; ella el va portar a Madrid, el rei emèrit el va convidar a Baqueira, i no molt més. El jove tenia bon caràcter i va aconseguir guanyar-se el vistiplau dels seus pares.
Uns anys abans de casar-se finalment amb Marichalar, se la va relacionar sentimentalment amb l'arquitecte malagueny Alfredo Santos Galera. Es van conèixer durant una nit de copes a Madrid, gràcies a un amic en comú. Es diu que la seva relació va durar uns dos anys, encara que no va arribar a consolidar-se en una mica més formal.
Va mantenir un breu romanç amb Cayetano Martínez de Irujo, però aquest la va deixar al cap de tres mesos perquè no es veia formant part de la corona. I segons Pilar Eyre, la infanta Elena va mantenir una relació amb el doctor Villamor, sempre van ser rumors, però ella es va atrevir a donar una confirmació.
“Es va dir que la infanta havia estat lligada amb el doctor que havia tractat el rei que li van posar uns claus al maluc. Doncs aquest amic em va dir que sí, que van ser xicots Elena i el metge del rei. És veritat”, va dir la periodista.
