Iñaki Urdangarin ha intentat tornar a l'espai públic amb un nou aire, deixant enrere el seu passat judicial i mediàtic. Després de diversos anys de silenci i perfil baix, ha concedit una entrevista exclusiva a La Vanguardia, buscant amb ella una rentada d'imatge acuradament calculada. En ella, va revelar una notícia significativa: ha llançat un nou projecte empresarial, una petita firma de coaching i assessoria personal, juntament amb un soci.

Aquest projecte, anomenat Bevolutive by Iñaki Urdangarin, es presenta com una consultora que ofereix coaching esportiu, empresarial i de desenvolupament personal. L'exduc es va titular per a aquesta nova etapa durant la seva estada a la presó de Brieva, mentre complia condemna per la seva implicació en el cas Nóos, un dels escàndols de corrupció més notoris de la família reial. Durant aquell temps, també va realitzar pràctiques al FC Barcelona, preparant així el terreny per a la seva reinvenció professional.

Iñaki Urdangarin, Joan Laporta i Xavi Masip semifinal Champions handbol Barça / TV3
Iñaki Urdangarin, Joan Laporta i Xavi Masip semifinal Champions handbol Barça / TV3

Mentre la família d'Iñaki Urdangarin prodiga felicitat, les empreses li donen l'esquena

Malgrat el seu entusiasme personal, l'acollida no ha estat l'esperada. Encara que el seu entorn més proper, inclosa la infanta Cristina i el seu fill Pablo, han mostrat emoció en veure a Urdangarin il·lusionat amb el seu projecte, tal com assenyalen a Vanitatis, el mercat real s'ha mostrat molt més fred. Segons ens confirmen diversos fronts, diverses empreses han rebutjat col·laborar amb ell o contractar els seus serveis. El motiu és clar: no volen veure's associades al nom d'algú que, encara que legalment ha saldat el seu deute amb la justícia, continua generant rebuig social i reputacional.

El cognom Urdangarin encara carrega amb el pes de la controvèrsia, i moltes companyies prefereixen mantenir distància absoluta amb qualsevol figura que pugui posar en risc la seva imatge corporativa. La reputació ho és tot, i el seu nom continua sent sinònim de corrupció, escàndol i desconfiança.

Iñaki Urdangarin / Gtres
Iñaki Urdangarin / Gtres

'Urdangarin' continua sent una marca polèmica

En la seva pròpia pàgina web, Iñaki parla de superació personal, dels "pics i valls" de la vida, i de com el veritable èxit rau a aprendre i evolucionar a través de l'adversitat. Tanmateix, fora del paper, les seves paraules no semblen tenir prou impacte per esborrar el passat. El cert és que la seva empresa no s'enlaira, i els intents per aconseguir clients han topat amb cops de porta i evasives.

De moment, Bevolutive no ha aconseguit consolidar-se, i el seu creador continua sent una figura incòmoda, tant per a l'opinió pública com per al món corporatiu. Lluny de la imatge de redempció que intenta projectar, el que es percep és un intent forçat de retorn a una societat que encara no està disposada a perdonar, i menys encara, a associar-se amb el seu nom.