Mentre Carles III irradiava autoritat en el tradicional Trooping the Colour a Londres, a uns 8.700 quilòmetres de distància, a Los Angeles, el príncep Harry i Meghan Markle enfrontaven la seva pròpia tempesta... però en privat. La parella, instal·lada en la seva luxosa residència de Montecito, ha estat testimoni d'una nova crisi en la seva ja fràgil estructura de comunicació. I és que, en només unes setmanes, quatre membres clau del seu equip de relacions públiques han presentat la seva dimissió, entre ells els seus dos caps de premsa.
Es tracta de Kyle Boulia, encarregat de bregar amb la sempre exigent premsa nord-americana, i Charlie Gibson, peça fonamental en la connexió amb els mitjans europeus. Ambdós han decidit fer un pas al costat, en el que sembla ser un altre capítol més en la sèrie d'ensopegades públiques que protagonitzen els Sussex. La premsa internacional no ha tardat a fer-se eco del terratrèmol intern. "Meghan i Harry han contractat algunes de les persones més increïbles a la cúspide de les seves carreres, però cap no ha tingut èxit", va lliscar una font propera a la parella. I va afegir: "S'espera un altre canvi en el futur".

Nova estratègia, mateixos errors: els Sussex segueixen sense rumb clar
En un esforç per posar ordre en la deteriorada gestió de la seva imatge, els ducs van decidir al febrer renovar per complet la seva estratègia mediàtica. Amb aquest objectiu, van apostar per Kendall Maines, directora de Method Communications, com la nova responsable de la seva comunicació global. La seva missió: recuperar la credibilitat i establir una narrativa coherent i alineada que funcionés tant amb les seves aspiracions comercials com amb les seves iniciatives filantròpiques.
Juntament amb ella va arribar també Emily Robinson, experta en màrqueting i coneguda per haver portat les regnes de la promoció de The Crown, la sèrie que retrata amb lupa els secrets de la Família Reial britànica. Un fitxatge que no va deixar a ningú indiferent, especialment perquè evidencia una paradoxa: mentre critiquen a la Casa Reial, es basen en els seus productes derivats per millorar la seva imatge.
A aquesta aposta es va afegir recentment Sarah Fosmo, exassistent de Bill Gates, ara encarregada de dirigir el gabinet de comunicació de Meghan. Tres noms d'alt perfil que, malgrat el seu impressionant currículum, semblen estar lluitant contra un enemic intern més poderós que qualsevol tabloide: la incoherència narrativa dels Sussex.

Meghan Markle intenta reinventar-se a cop de sentimentalisme i xarxes socials
En paral·lel a aquesta sagnia professional, Meghan Markle ha començat a compartir contingut personal en un gir inesperat. Fa tot just dies, l'exactriu va sorprendre en publicar imatges inèdites de la seva filla Lilibet Diana nounada, a més d'un vídeo íntim on se la veu embarassada, ballant al ritme de "Baby Mama Dance". Un gest que n'ha desconcertat molts, però que per a d'altres evidencia el nou camí que intenta traçar: apropar-se a l'audiència des d'un relat més humà i maternal.
No obstant això, les constants baixes al seu equip de comunicació són només el reflex d'una estructura inestable, minada per la pressió pública, l'expectativa d'èxit immediat i la falta de cohesió en el seu missatge. Així, mentre la Família Reial britànica manté les maneres i la unitat institucional, els ducs de Sussex semblen anar a la deriva. I encara que s'han envoltat de professionals de primer nivell, cap no sembla capaç de donar amb la fórmula màgica que els torni la brillantor que van perdre en abandonar el Palau.