Des que va passar allò de Joan Carles I i el cas Nóos que va esquitxar Iñaki Urdangarin, Casa Reial, en un acte de transparència, publica tots els anys les despeses de la família i els seus sous. De l'any 2023 al 2024 el sou dels monarques ha crescut un 3% a causa de la pujada establerta en la llei 31/2022. En la seva pàgina web es publiquen tots els anys les assignacions econòmiques i pot consultar-les qualsevol ciutadà. Ara per ara només els reis i la reina Sofia en qualitat d'emèrita reben una retribució pel seu treball. La princesa Elionor i la infanta Sofia no reben cap sou, estan centrades en les seves respectives formacions.

Juan Carlos|Joan Carles i Felip|Felipe
Joan Carles i Felip

Segons la pàgina web de Zarzuela, el monarca percep una retribució anual de 270.609 euros. Letícia es queda amb 168.000 euros anuals. Mentre que la reina Sofia percep 121.776 euros. A aquests salaris bruts, dividits en dotze pagues, cal restar-los l'IRPF que s'apliqui en cada cas i que queda reflectit en les respectives declaracions de la renda.

En aquest mateix acte de transparència, fa cinc anys, Felip VI va renunciar públicament i per escrit a l'herència de Joan Carles I. L'emèrit continuava en noves polèmiques i Casa Reial va veure convenient desvincular-se d'ell per complet. Tanmateix, el rei no ha rebutjat l'herència de la reina Sofia perquè en aquest cas la seva imatge està intacta.

Felip VI no ha renunciat a l'herència de Joan Carles I

En rebre l'herència de la reina Sofia, si ella mor després de Joan Carles I, Felip VI heretaria diners que ell considera negres. Primer perquè l'emèrita també s'ha lucrat dels diners de l'emèrit, i segon perquè la seva dona figura en la seva herència juntament amb les infantes Elena i Cristina. La germana d'Irene de Grècia s'ha portat d'una forma excel·lent amb ell malgrat les seves humiliacions i amb la corona durant dècades i figura al seu testament a tall d'agraïment. A més, sap que els seus diners també els rebran els seus tres fills.

Felip VI es convertirà quan morin els seus pares en una de les persones més riques d'Espanya. També Elionor, ja que ara per ara, encara que ha complert la majoria d'edat, la princesa no ha renunciat en cap moment a l'herència dels seus avis.

A més, tota renúncia és nul·la fins que no mori Joan Carles I. El codi civil prohibeix que es renunciï a una herència si la persona no ha mort, ja que encara no l'han rebut els seus presumptes beneficiaris. Felip VI només ha deixat clar que té serioses intencions de renunciar a l'herència, però res més. Va ser un acte per apagar el foc.

Juan Carlos|Joan Carles, Felip i Letícia en el funeral de Juan Gómez-Acebo / Gtres
Joan Carles, Felip i Letícia en el funeral de Juan Gómez-Acebo / Gtres