La princesa Elionor ja ha acabat la seva etapa en el Juan Sebastián de Elcano. Han passat gairebé cinc mesos des que, el passat 11 de gener, l'hereva es va embarcar al vaixell escola. En aquest temps, ha recorregut 17.000 milles nàutiques i ha visitat 8 països. El viatge ha finalitzat aquest dimecres 5 de juny, un dia abans del previst, quan ha fet escala a Nova York. Allà passarà uns dies abans de tornar a Espanya. Ho farà amb avió, mentre que la resta de tripulants i guàrdies marines ho faran per mar.
Fins ara, aquesta ha estat l'etapa més dura de la seva formació militar. Tanmateix, no ha estat res amb el que li espera a Espanya. Si el seu pas per l'Elcano ha estat dur i ha tingut problemes, veurem què és capaç de fer en el Blas de Lezo, un vaixell que no té a veure res amb l'Elcano. Aquí no tenen cabuda ni els marejos ni els baixos estats de forma.

A la princesa Elionor li espera l'etapa més dura de la seva formació en l'Armada Espanyola
La fragata Blas de Lezo (F-103) és un dels vaixells de guerra més moderns de l'Armada Espanyola. A diferència de l'Elcano, un vaixell escola amb un enfocament més representatiu, protocol·lari i de cara a la galeria, el Blas de Lezo opera com a vaixell de combat real. Forma part de la sèrie F-100, dissenyada per a missions internacionals i equipada amb tecnologia d'última generació.
En aquesta nova fase, Elionor formarà part de la dotació com a guàrdia marina i desenvoluparà funcions pràctiques en condicions molt diferents de les viscudes durant la seva travessia per l'Atlàntic. Aprendrà a navegar seguint procediments tàctics, a realitzar maniobres d'abordatge, i a operar en àrees sensibles del vaixell com el centre de control de govern, on es coordinen les accions del vaixell.

La princesa Elionor afronta la seva etapa de màxima exigència
A més, la princesa participarà en exercicis de sistema de combat, incloent-hi pràctiques de llançament de míssils, entrenament amb armament i control de plataformes. També estarà exposada a protocols d'aprovisionament en alta mar, formació en maquinària naval, i rotacions de guàrdia que la posaran en contacte directe amb la rutina operativa del personal.
També serà molt diferent l'exigència diària. al Blas de Lezo, el ritme de feina és constant, amb torns prolongats, horaris estrictes i poques concessions. La convivència es desenvolupa en espais reduïts, i la dinàmica interna requereix un alt grau de coordinació, disciplina i lideratge. Com dèiem, res a veure amb l'Elcano.
Està previst que Elionor assumeixi també el paper d'oficial de brigada, la qual cosa implica la supervisió d'un petit grup de mariners. En aquest context, haurà de posar en pràctica no només els seus coneixements tècnics, sinó també habilitats de comandament, gestió d'equip i capacitat de decisió.