La samarreta de la selecció espanyola que Adidas ha dissenyat de cara el Mundial de Rússia 2018 segueix despertant passions per part d’alguns i el costat més visceral d’altres. Amb la intenció de retre homenatge a l’equipació que el combinat espanyol va lluir al Mundial dels Estats Units 1994, la marca esportiva s’ha vist immersa en una polèmica on, donada la situació política, les sensibilitats i els nervis estan a flor de pell.

La combinació de colors pot recordar a la bandera republicana, un fet que a Eduardo Inda li sembla “repugnant”. Amb aquest adjectiu va definir el fundador d’OKDiario l’elàstica en ser preguntat per Josep Pedrerol a El Chiringuito de Jugones (MEGA)

El programa va obrir el debat sota el títol “La roja se pone morada” i va donar peu a que els seus col·laboradors opinessin sobre la samarreta. Entre totes les valoracions negatives va destacar la d’Inda, que a banda de qualificar-la, va instar als aficionats a fer-ne boicot, retirar-la i va amenaçar amb no veure cap partit: “Això és impresentable”.

Unes paraules que han generat multitud de comentaris d’usuaris que sí que la compraran. Estarem davant d’un èxit de vendes?

Posteriorment, el programa va preguntar a l’audiència si s’havia de retirar la samarreta i va plantejar dissenys alternatius.