Canal 9 té substitut, i el seu nom ha vingut gràcies a After Share, l’agència de publicitat de Risto Mejide.

La nova Radiotelevisió Valenciana (RTVV) tenia sobre la taula 82 propostes per batejar el seu nou ens corporatiu, de les quals ha triat À. (pronunciat 'A punt'), l'opció del publicista.

Per què À.?

El consell rector ha triat aquesta denominació per la seva originalitat i fàcil identificació amb el públic valencià. "L'accent obert de l’'a tònica en valencià és un tret característic de la nostra llengua", ha explicat Vicent Serrano, el president del consell.

Amb l’assignació, l’agència After Share de Risto Mejide s'embutxacarà 5.000 euros com a guanyadora del concurs públic.

Com serà À.?

De moment, encara no hi ha gaire detalls de la nova ràdio i televisió pública valenciana. Sí que sabem qui en serà la directora, Empar Marco, que aquests darrers anys havia estat la corresponsal de TV3 al País Valencià.

Marco va anunciar que la corporació tindrà més de 500 treballadors en total, la majoria dels quals "professionals amb experiència que ja saben fer servei públic i que ho han demostrat en molts anys".