MediaMarkt podria haver fet la típica campanya de rebaixes, que es limita a informar, però -premeditadament o no- s’ha ficat en un embolic... i això li està comportant nombroses crítiques.

El nom de la campanya és “Sent-te un peix gros”, una frase feta que es pot interpretar de moltes maneres segons el context, però que per a la marca té un significat clar: a Espanya, ser un peix gros, vol dir corrompre. I, a més, fins a límits insospitats.

Com sentir-se un peix gros? Aprofitant les “targetes Black” (et sonen?) que ha llançat l'empresa. Entre el 16 i el 25 de gener, pots comprar determinats productes, pels quals reps una quantitat de diners de franc, que podràs utilitzar més endavant. O el que és el mateix, podràs sentir-te com Rodrigo Rato, Miguel Blesa o qualsevol implicat pel cas de les targetes black, quan treballaven per Bankia i es gastaven els diners laborals en activitats i productes de tota mena.

El vídeo de la campanya és explícit: mostra exemples de la història en què per invencions que no semblen gaire treballades, algú es converteix en un peix gros. Per exemple, la primera balena blava que va menjar plàncton, l’home que va inventar el gest de tocar-se la corbata... fins arribar al “primer peix gros de debò”, Donald Trump, que va crear el seu imperi arran del negoci que s’hauria tret de la màniga l’any 1965.

MediaMarkt ja s’ha guanyat unes quantes crítiques a les xarxes, on s’afirma que l’empresa fa apologia de la corrupció, a més de deixar en gràcia persones que van gastar diners que no tocava:

També hi ha els que busquen els tres peus als gats, i els troben. Aquí, els diners que els implicats per la trama haurien gastat a MediaMarkt precisament amb les targetes Black:

La discussió està servida: una campanya equivocada que fa admirar la corrupció, o una forma de fer sàtira de l’actualitat?