"Flagrants". Aquesta és la paraula que pel conseller de Territori, Josep Rull, millor defineix els incompliments de l'Estat amb el Corredor Mediterrani. Els considera "flagrants" perquè "els números no surten de cap de les maneres". I no només això. Els terminis "s'estan incomplint sistemàticament", motiu pel qual buscarà teixir aliances amb altres territoris.

Durant la inauguració d'una jornada sobre el Corredor a la Universitat de Perpinyà, Rull ha ratificat el compromís del Govern amb aquesta infraestructura i ha apostat per "teixir totes les aliances i complicitats que facin falta amb altres territoris com la Catalunya Nord i el País Valencià perquè "si anem junts podem ser imparables".

El seu as a la màniga és el "compromís insubornable amb el futur del territori, la seva gent i el nostre país". Però per a fer-ho cal tenir un "calendari cert" i una agenda de possibles inversions tant a l'Estat espanyol com al francès.

Això és precisament  el que ha reclamat Rull, a banda de demanar una figura amb "lideratge tècnic" que pugui coordinar "l'execució de la infraestructura i anticipar-se en els serveis", figura que el conseller ha considerat bàsica per tirar endavant el Corredor perquè, "sense ell, és molt difícil que ens en puguem sortir".

Rull, que també ha apostat per "trobar en la UE un gran aliat", ha defensat la necessitat d’aprofitar el pla europeu de Junckers fonamentat en els partenariats público-privats.

Això servirà per generar les aliances estratègiques amb territoris, empreses i institucions, per desenvolupar per exemple una terminal d’autopista ferroviària; gestionar i executar les agendes d’actuacions en infraestructures des de la proximitat les infraestructures, i vetllar per allò que la UE va aportar amb fons.