La llançadora del Prat que avui la vicepresidenta, Soraya Sáenz de Santamaría, ha posat com a exemple dels resultat de la política de diàleg, s’endarrerirà i serà més cara, segons ha explicat el ministre de Foment, Iñigo de la Serna, durant la visita a les obres d'aquesta tarda.

Tot i que la previsió era que la llançadora estigués ja en funcionament l'any vinent, De la Serna ha argumentat que aquesta primera part de l’obra és la més “complexa” i finalitzarà el desembre del 2018, mentre que en la segona fase s’abordarà la superestructura, les vies i altres elements necessaris per a la circulació dels trens.

El ministre ha detallat que el 25% de l’obra ja està executat i que ja s’han invertit 60 dels 285 milions previstos.

La via tindrà una longitud de 4.495 metres, dels quals 3.385 seran soterrats en un túnel que s’excavarà mitjançant una tuneladora de 10,60 metres de diàmetre.

El ministre ha argumentat que es tracta d’una tuneladora “singular” que s’ha utilitzat en obres d’alta velocitat i les primeres peces de la qual arribaran el mes d’abril, estarà muntada al llarg de l’estiu i es començarà a fer l’execució el setembre.

Amb aquest tren, es podrà arribar des de l’estació de Sants fins a la terminal T-1 de l’aeroport en 19 minuts.

Santamaría ha destacat que aquest accés ferroviari convertirà l’aeroport de Barcelona en un dels millors comunicats d’Europa i contribuirà a la cohesió social i la vertebració territorial.