VidaCaixa, la filial asseguradora de CaixaBank, ha obtingut el 2016 un benefici net de 492,3 milions, un 44,6% més que l'any anterior, gràcies als ingressos extraordinaris i al bon comportament del segment individual -cartera d'estalvi i risc- i les rendes vitalícies. En termes de resultat recurrent, és a dir, excloent les operacions extraordinàries, el creixement se situa en el 29,2%, amb un benefici pròxim als 420 milions.

Aquests resultats consoliden VidaCaixa com la companyia més gran d'assegurances d'Espanya, líder en el segment de plans de pensions, amb una quota de mercat del 23%, i d'assegurances de vida, amb un 30,3% del total. VidaCaixa ha superat a més a tancament del 2016 els 4,5 milions de clients, un 8,2% més que l'any anterior, segons ha destacat el conseller delegat de la companyia, Tomás Muniesa. Es tracta de l'entitat asseguradora que més recursos gestiona a Espanya, amb un volum total de 67.891 milions, un 12,4% més que el 2015.



D'aquesta xifra, 25.189 milions corresponen a plans de pensions i entitats de previsió social voluntària, un 8% més que el 2015, mentre que la resta, 42.702 milions (+14,7%), pertanyen a assegurances de vida.

Primes i pensions

En primes, tant d'assegurances de vida com de no vida, l'asseguradora de CaixaBank ha arribat el 2016 a 9.492 milions, enfront dels 7.189 del 2015, superant el seu principal competidor per més de 2.700 milions. Sobre plans de pensions, VidaCaixa ha gestionat el 2016 un patrimoni de 24.442 milions, un 8,8% més que el 2015, arribant a una quota de mercat del 22,9%.

El director general de la companyia, Antonio Trueba, ha indicat que el sistema individual ha estat el que va impulsar en major mesura el lideratge de VidaCaixa en plans de pensions, amb 15.715 milions en patrimoni gestionat, un 13% més. "La societat és cada vegada més conscient que necessita estalviar per a la jubilació", ha apuntat Muniesa.

Durant el 2016, VidaCaixa ha comercialitzat un total de 10.930 milions d'euros en primes i aportacions a plans de pensions i assegurances de vida-estalvi, fet que suposa un 30% més que l'any anterior. En concret, les primes i aportacions han arribat a 10.024 milions (+36,3 %), mentre que les primes d'assegurances de vida-estalvi individuals han crescut gairebé un 40%, fins a 8.116,4 milions.

L'estalvi sistemàtic

Tomás Muniesa ha explicat que l'estalvi sistemàtic és cada vegada més important entre els clients de VidaCaixa, que en tancar l'any disposava d'una cartera de 1.015 milions en primes i aportacions periòdiques a solucions d'estalvi a llarg termini. D'una altra banda, l'asseguradora ha pagat un total de 3.811 milions a prop d'un milió de clients, tant en forma de rendes (1.760 milions) com de venciments programats (1.360 milions) i capitals de mort o invalidesa (691 milions).

L'entitat que presideix Gonzalo Gortázar, conseller delegat de CaixaBank, ha abonat també 1.535 milions d'euros en concepte de rescats de productes. Els responsables de VidaCaixa han incidit també que la rendibilitat mitjana dels plans de pensions se situa per damunt del mercat, amb un percentatge, en el cas dels plans del sistema individual, de l'1,85%, gairebé tres punts percentuals més que la mitjana del sector.

Amb vista al present exercici, Tomás Muniesa ha remarcat que l'objectiu de VidaCaixa és aconseguir "més del mateix", fet que suposa tornar a créixer a doble dígit i reforçar el seu lideratge al mercat espanyol.