CaixaBank ha llançat al mercat imaginBank, el primer banc només per a dispositius mòbils que es posa en marxa a Espanya i el primer del món en el qual l'operativa es realitza exclusivament a través d'aplicacions per a mòbils i xarxes socials.

Com que és un model de servei completament digital, imaginBank va dirigit a un perfil de client molt concret, el dels denominats millennials o nadius digitals, joves d'entre 18 i 35 anys que han crescut amb les noves tecnologies i les han incorporat al seu dia a dia, informa Efe.

L'objectiu del grup que presideix Isidre Fainé és que imaginBank assoleixi els 500.000 clients el seu primer any de vida.

El conseller delegat de CaixaBank, Gonzalo Gortázar, ha presentat aquest nou model bancari en un acte a la seu central de Barcelona en què han assistit uns 500 empleats de l'entitat i nombrosos emprenedors espanyols del sector tecnològic i mitjans de comunicació.

1 de cada tres 'millennials'

Gortázar ha detallat les característiques d'aquest banc per a mòbils, en el qual un centenar de treballadors de CaixaBank treballen fa més d'un any a fi de donar resposta a les necessitats d'una nova generació de joves que ha fet del mòbil "una peça clau de la seva vida i de relació amb els altres".

El directiu ha recordat que quatre de cada cinc ciutadans espanyols ja té telèfon mòbil i que CaixaBank té 2,7 milions de clients que operen amb aquests dispositius. A més, un de cada tres joves millennials de l'Estat són clients de l'entitat.

Gortázar ha assegurat que imaginBank neix "per i per al mòbil", de manera que no és un banc que copiï o adapti serveis i productes financers, sinó que aquests "es dissenyen des del principi per al canal mòbil", per donar als consumidors l'experiència digital i diferent que esperen.

(FOTO: Gonzalo Gortázar, conseller delegat de CaixaBank, en la presentació de imaginBank avui a Barcelona / EFE)