TIPUS D'INTERÈS
Andreu Martín
- ON ECONOMIA
- Barcelona. Divendres, 24 d'octubre de 2025. 05:30
- Actualitzat: Divendres, 24 d'octubre de 2025. 07:07
- Temps de lectura: 0 minuts

La companyia fabricant de proteïna vegetal Elian iniciarà el mes de novembre les obres per duplicar la seva capacitat actual a les instal·lacions del Port de Barcelona, amb una inversió de més de 200 milions d'euros. És la culminació d'un projecte que es va iniciar el 2021 amb la creació d'Elian i la compra per part d'un grup d'inversors del centre de producció de Cargill a la zona portuària, a finals del 2023. "La nova planta ens permetrà entrar plenament en el segment de l'alimentació humana i buscar sectors complementaris els actuals", va explicar el conseller delegat d'Elian, Andreu Martín.
Nacho Abia
EcoVadis, una de les principals plataformes mundials d’avaluació de la sostenibilitat corporativa, ha atorgat a Grifols la màxima distinció en el seu rànquing de sostenibilitat. Aquesta puntuació, la més alta assolida fins ara per l’empresa, amb 86 punts sobre 100, reafirma els avenços de l'empresa que dirigeix Nacho Abia en els àmbits ambiental, social i de governança (ESG) i "demostra la fortalesa de la seva estratègia per incorporar la sostenibilitat al conjunt del seu model de negoci, les seves operacions globals i la seva xarxa de proveïdors".
Ana de la Herrán
La presidenta de l'Associació d'Inspectors d'Hisenda de l'Estat (IHE), Ana de la Herrán, va assegurar ahir que els professionals que representa estan "en alerta màxima" pel finançament singular de Catalunya. Crida l'atenció tanta alerta per una qüestió que no avança i que, en tot cas, si ho fa, és una qüestió política en la qual els inspectors no tenen res a dir. Aquest immobilisme i biaix ideològic no és tolerable en els col·lectius funcionarials.