Tipus d'interès
Marc Murtra
- ON ECONOMIA
- Barcelona. Dilluns, 7 de setembre de 2026. 05:30
- Temps de lectura: 0 minuts

El president de Telefónica, Marc Murtra, en un acte recent a Foment del Treball ha traçat les línies mestres del que considera els grans reptes estratègics en matèria de tecnologia i competitivitat. Murtra ha posat sobre la taula una qüestió latent a la societat: la necessitat imperiosa de dotar Europa i, per extensió, Catalunya, d'una capacitat de defensa autònoma i robusta.
El directiu català ha subratllat el paper que les empreses catalanes poden jugar en aquest nou escenari. Conscient del teixit industrial i tecnològic del país, Marc Murtra considera que "s'han de construir moltes coses i aquí és on les empreses catalanes tenen una gran oportunitat".
Luis Planas
El Ministeri d'Agricultura, Pesca i Alimentació, dirigit per Luis Planas, ja ha començat a abonar prop de 27,3 milions d'euros a agricultors catalans en una línia d'ajuts estatals per a la compra de fertilitzants, amb un total de 14.572 titulars que se'n beneficien a Catalunya. En el conjunt de l'Estat, el paquet d'ajuts per comprar fertilitzants s'enfila fins als 494,57 milions d'euros, amb un total de 249.376 agricultors beneficiats. Aquestes subvencions formen part del pla integral de resposta davant la crisi de l'Orient Mitjà, que té un pressupost de 700 milions d'euros destinats a facilitar la compra de fertilitzants als agricultors.
Guillem Viladomat
La firma de teleassistència Durcal, fundada per Guillem Viladomat, s'ha llançat a l'exterior amb l'entrada al mercat italià prevista per als pròxims mesos. La companyia amb seu a Barcelona ha comprat una enginyeria tecnològica italiana que ha desenvolupat un sistema de teleassistència -amb rellotge intel·ligent i plataforma digital- molt similar al de Durcal. Telefónica i Prosegur es troben entre els clients de la companyia atès que el dispositiu, que es ven per internet, també es distribueix entre els sèniors que subscriuen els serveis de Movistar Prosegur Alarmas.