El president de Telefónica, José María Álvarez-Pallete, ha rebut el Premi Empresari de l'Any 2022, que atorga la UPF Barcelona School of Management (UPF-BSM), en reconeixement de la transformació sostenible que ha liderat la multinacional i el seu rol clau en la transició verda tecnològica global. Per a aquesta distinció també s'ha valorat que Álvarez-Pallete és un clar role model a seguir pels líders empresarials del futur i la seva responsabilitat amb l'objectiu de construir un món millor. Des de la institució acadèmica s'ha considerat que el president de Telefónica ha impulsat iniciatives que van més enllà del management tradicional, prioritzant la inclusió digital i la reducció de la bretxa tecnològica en les comunitats en les quals opera la seva empresa.

Jordi Cazorla

Jordi Cazorla

L'enginyer industrial Jordi Cazorla ha rebut la confiança dels fons creditors de Celsa per a, des del seu nou càrrec de conseller delegat del grup siderúrgic, portar a bon terme el pla de reestructuració que han dissenyat per donar viabilitat a la companyia que va fundar la família Rubiralta i que una sentència judicial ha donat en propietat als creditors. Cazorla, enginyer industrial per la UPC i MBA per la UB, ha estat director general de DS Smith per al sud d'Europa i abans va ocupar posicions directives en Ideal Estàndard, American Standard, General Electric i Hewlett Packard. En aquesta nova etapa professional, Cazorla comptarà amb el suport del nou consell d'administració, que presidirà Rafael Villaseca.

Jesús Verde López

Jesús Verde López

Dues caigudes de la plataforma de pagaments Redsys, en menys d'una setmana, han fet saltar les alertes sobre la consistència del sistema que sustenta els pagaments amb targeta i Bizum, a Espanya. L'últim dels incidents va tenir lloc dijous a la nit, quan ja molts negocis havien inaugurat la campanya digital del Black Friday en la majoria dels comerços espanyols. L'anterior es va produir dissabte passat, cap al migdia. En la seva defensa, la plataforma que dirigeix Jesús Verde ha afirmat que ambdues incidències han estat "puntuals, fortuïtes i independents entre si" i ha defensat que és "la primera vegada" que succeeix un fet així en els prop de 12 anys que l'empresa porta operant aquest servei a Espanya. Això no treu el malestar que ha generat i les inconveniències en milions de consumidors que no van poder realitzar les seves compres, més encara quan la quantitat de diners que els ciutadans porten en efectiu és cada dia més minsa.