Tattoox aposta per la diversificació. La start-up fundada a Barcelona de la mà de Joel Orteu, Jordi Tena, Genís Morral i Enric Miró ha decidit obrir noves línies de negoci aquest any. Després d'haver sumat més de 20.000 usuaris el 2022, la firma té previst obrir una acadèmia de tatuatges per impartir classes a les persones interessades. "Volem dur a terme formacions de 60 hores perquè la gent aprengui a tatuar, ajuntar mentors amb alumnes perquè coneguin les tècniques, els materials i més tard puguin començar a tatuar", comenta Orteu a aquest mitjà. L'emprenedor, que confirma que el 2022 va ser un molt bon any per a la companyia, augura que aquest 2023 la gent continuï confiant en ells i que l'acadèmia cridi l'atenció al seu públic objectiu. "La idea és començar amb 267 alumnes i que sigui en línia, que els estudiants aprenguin des de casa i que es vagin formant en funció de la seva disponibilitat," afegeix.

No existia res semblant? "Acadèmies de tatuatges n'hi ha moltes, però nosaltres oferim l'experiència completa", apunta l'emprenedor, que agrega que les persones matriculades disposaran del material necessari per practicar, la teoria, les tècniques per dur a terme els dissenys i els coneixements essencials en xarxes socials per donar-se a conèixer. La idea de la start-up és llançar aquest projecte durant la primavera d'aquest any i si funciona, repetir-ho cada cert temps.

200 sol·licituds de tatuatges al dia

La plataforma, que fa match entre tatuador i usuari, compta amb una cartera de 1.300 professionals i estudis del sector i suma unes 200 sol·licituds de tatuatges al dia. Com funciona? Les persones interessades a fer-se un tatuatge comenten quin tipus de dibuix volen fer-se, el traç, les característiques i altres i afegeixen el seu codi postal i el pressupost. "El tiquet mitjà és de 150 euros, encara que varia molt en funció del client." La start-up està present a Barcelona, Madrid, València, Saragossa, Sevilla i Màlaga i recentment ha aterrat a Colòmbia.

Per als professionals del sector, estar entre els tatuadors de la firma suposa una forma de guanyar visibilitat al mercat i una porta d'entrada per a nous clients. "Recentment hem aterrat a Colòmbia i més tard volem apostar per Mèxic. La idea és estar presents a punts de llengua hispana i no descartem obrir en altres llocs", indica l'emprenedor.

Desestigmatització del tatuatge

Segons les últimes dades de Tattoox, les dones representen el 47,5% del total dels tatuatges realitzats a Espanya. "Aquesta dada és especialment significativa, ja que suposa un pas més en la desestigmatització del tatuatge i en el seu procés de convertir-se en una afició mainstream i popular", aclareix Orteu, que apunta que el 62% dels tatuatges realitzats a Espanya el 2022 s'han fet a persones d'entre 20 i 30 anys. "La gent que ve és jove i compta amb entre zero i set tatuatges", matisa.

​Per la seva part, les persones d'entre 30 i 45 anys han representat el 27% del total, mentre els més joves, aquells amb una edat compresa entre 18 i 20 anys, han representat l'11% del total. Respecte a les zones corporals en les quals més tatuatges s'han realitzat, destaca per sobre de qualsevol altra el braç, que continua sent l'opció triada per més del 50% dels espanyols, concretament pel 54%. Al braç, li segueixen, a molta distància, la cama, escollida pel 12% i l'esquena, zona triada només pel 9% dels espanyols. Respecte a l'estil dels tatuatges, s'imposa per una mínima diferència l'estil realista, triat pel 21% dels espanyols.

Respecte a les ubicacions, el 37% dels tatuatges realitzats a Espanya a través de la plataforma s'han dut a terme a Madrid. A la capital li segueix Barcelona, amb un 24%. La tercera ciutat més demandada és València, que acumula el 8% del total de tatuatges del país. De cara a aquest any, Joel Orteu assenyala que s'imposaran tatuatges que combinin diferents estils, com per exemple el "microrealisme geomètric" o el "minimalisme fineline". A més, l'emprenedor barceloní apunta que guanyaran protagonisme els tatuatges "neotribals" així com l'"hiperrealisme a color".

Construcció de la marca i comunitat

Finalment, sobre com veu l'empresa a llarg termini, Orteu espera generar més comunitat i mercat, construir una marca més potent, ampliar el nombre de clients i apostar per l'acadèmia. "Estem molt enfocats en aquest vessant, les expectatives són molt altes i confiem que funcioni".

A mitjans de l'any passat, Tattoox va obtenir 480.000 euros de capital privat en una ronda liderada per Ona Capital. La primera ronda de la firma va ser el desembre de 2021 i va estar liderada per BCombinator i business angels de la indústria.