La start-up Jeff, a la recerca de la rendibilitat. La companyia valenciana ha aixecat 90 milions de dòlars, uns 83 milions d'euros, en una operació d'inversió composta per deute i equity i avalada pels fons DXVentures, Clean Ventures, Stelac i Prism, a més d'altres socis existents com Nalpa o Alcor. 

Amb aquesta ampliació, la firma liderada per Eloi Gómez té l'objectiu d'impulsar la seva eina d'intel·ligència artificial (IA) per ajudar futurs empresaris a posar en marxa els seus negocis. "Volem continuar democratitzant l'emprenedoria a través del producte; la part tecnològica com Jeff Advisor, l'eina d'IA que ajuda i guia els emprenedors, Jeff Suite, el programari de gestió intel·ligent de negoci o els projectes de Real Estate i Jeff Capital", segons han comunicat des de l'empresa.

La companyia acumula sis mesos d'impagaments

Després de la pandèmia, Jeff "s'ha vist molt afectat als països on opera i durant els últims mesos ha tingut dificultats econòmiques, ja resoltes, amb la recepció d'aquesta inversió", han afegit. I és que l'empresa porta mesos en una situació financera delicada després d'acumular sis mesos d'impagaments a gran part de la plantilla. "Aquesta operació d'inversió no només resol la nostra situació actual, sinó que ens permet tenir anys d'estabilitat i prou capital per poder continuar desenvolupant la nostra visió des de la rendibilitat" ha afegit el CEO i confundador de l'empresa, Eloi Gómez.

A més, ha assegurat que la companyia té "més clara que mai" la seva missió: "Democratitzar l'emprenedoria perquè qualsevol persona amb independència del seu coneixement o capital pugui dirigir el seu propi negoci. Aquesta inversió permet a Jeff recuperar el seu lideratge i reforça el nostre producte per aconseguir que cada vegada més gent al món pugui emprendre".

A què es dedica? El negoci posa al servei dels emprenedors un sistema Business in a Box, amb la tecnologia, el saber fer, l'assessorament i una marca amb presència internacional, perquè "qualsevol persona amb ganes de gestionar un negoci pugui tenir més facilitats que si el muntés pel seu compte". D'aquesta manera, ofereix un conjunt de serveis que "aspiren a fer més suportable el dia a dia de les persones" amb un enfocament omnicanal (web, app i punt de venda físic). En aquest sentit, aquest ecosistema de serveis gestionat per emprenedors és possible gràcies a les seves verticals de bugaderia, bellesa, fitness, coworking, i més recentment el seu nou vertical de cafè per portar, Coffee Jeff.

Presumptes delictes d'estafa

La firma valenciana mantenia fins fa un any centenars de querelles en contra seu a Espanya, Llatinoamèrica i altres mercats a la resta del món per presumptes delictes d'estafa als seus franquiciats. Des de principis de 2021, una dotzena de franquiciats espanyols havien interposat al Jutjat de València una querella criminal contra Jeff, la plataforma de bugaderia de la companyia. Segons es podia llegir a la querella, el sistema fet servir per la companyia consistia en la captació a través de les xarxes socials per obrir una franquícia de tintoreria i bugaderia sota el nom de Mr.Jeff.

Uneix-te a la revolució del rentat o The Laundry Revolution eren els dossiers que l'empresa lliurava els futurs franquiciats, on s'exposava el potencial del mercat de bugaderia i tintoreria a Espanya, amb un volum de 500.000 euros, així com el seu posicionament a Espanya i la resta del món. L'empresa exposava als franquiciats un model financer pel qual s'assoliria el punt d'equilibri a partir del cinquè mes. A partir de llavors, els beneficis ascendirien gradualment fins als 2.633 euros el dotzè mes.

La denúncia dels franquiciats a Espanya va traspassar les fronteres en trobar-se afectats per una situació similar a tot el món. Davant d'aquest panorama, els afectats van crear la plataforma d'Afectados per Mr Jeff, a la qual "es continuen afegint franquiciats tant d'Espanya com de Llatinoamèrica i altres països", a través de l'Associació Espanyola de Defensa del Franquiciat (Aedef).