"El mercat espanyol és el nostre repte actual i Barcelona ha estat la nostra ciutat triada per ser un pol de start-ups de l'ecosistema tecnològic i perquè el sector interessa a la ciutat". Així expliquen els fundadors de la start-up francesa Regate, la plataforma d'automatització financera per a pimes i assessories, la seva decisió d'obrir en la capital catalana i la seva pròxima expansió territorial després d'una inversió de 2 milions d'euros. Sanziana Gheorghiu, Country Mànager de la firma a Espanya, comenta en aquest mitjà que els plans d'expansió del negoci al país impliquen assolir els 1.000 clients el 2024 i augmentar el seu equip a 40 empleats, després d'aconseguir aquest any els 10.000 clients i els 150 treballadors a França des de la seva fundació el 2020.

"Regate arriba amb l'objectiu de simplificar l'actualitat dels departaments financers de les pimes i les assessories espanyoles a través de l'automatització de la facturació de proveïdors i clients, conciliació bancària, pagaments i gestió de despeses i tresoreria", indica Gheorghiu. Sobre per què Espanya i no un altre país, la gerent argumenta que "el mercat espanyol compta amb moltes similituds comptables i reguladores amb França" i agrega que l'objectiu continua sent el mateix: "estalviar temps als equips financers de les pimes i les assessories en permetre'ls centralitzar, automatitzar i col·laborar millor en totes les seves tasques financeres i comptables".

Aplicació de la factura electrònica

Així mateix, posa èmfasi en la factura electrònica i en la seva pròxima migració tant a Espanya com a França, ja que la reforma, impulsada a Espanya per la llei crea i creix, obligarà totes les empreses a emetre i rebre factures exclusivament en format electrònic a partir de 2025. "A Espanya la digitalització i la tecnologia en general han arribat més tard. Les pimes estan menys digitalitzades que en altres països, però elles mateixes estan veient que és una necessitat desplaçar-se cap al digital, i la covid-19 ha agilitat aquest procés", assenyala.

En aquest sentit, Gheorghiu recorda que la factura electrònica és una normativa a escala europea i que hi ha diversos formats i aplicacions. "És un desig la seva implementació per eliminar el frau i tenir molt més control. Estàvem molt preparats per a això a França i ara ens estem preparant per fer el mateix a Espanya", defensa. "La factura electrònica està destinada a generalitzar-se a tota la Unió Europea", assegura, i confessa que, després del llançament espanyol, Regate posarà el focus al mercat alemany a partir de l'any que ve.

"Després de gairebé una dècada treballant al sector fintech a Espanya, he pogut observar el procés de transformació digital de les empreses locals, especialment en l'àmbit de finances i comptabilitat. Les pimes espanyoles són conscients de l'eficiència i rendibilitat que aporta l'adopció d'eines digitals, per la qual cosa era un pas natural per a Regate triar el mercat espanyol per escalar el negoci. A més, són moltes les similituds amb França i l'adaptació del nostre producte al mercat espanyol s'ha dut a terme sense complicacions", resumeix la directiva. I de cara al futur? "L'ambició és alta i el sector fintech inclou molts àmbits i tots es poden anar digitalitzant, tant a Espanya i Alemanya com en altres països". 

20 milions de finançament

Nascuda fa tres anys de la mà de Laura Pallier i Alexis Renard, l'any passat la plataforma SaaS va recaptar 20 milions d'euros en una ronda de finançament liderada per Valar Ventures (especialitzat en fintech) i l'inversor 360 Capital, que li han permès aterrar a Espanya. "Tant Barcelona com Madrid han accelerat molt pel que fa a empreses emergents i s'han aixecat milers de diners en rondes", destaca Sanziana Gheorghiu, a més, apunta que també han seleccionat Barcelona per obrir perquè "el sector fintech és molt atractiu aquí i en períodes de crisi econòmica i inflació l'automatització i la tecnologia permeten sobreviure a pimes i a assessories", acaba.

De fet, més enllà de Regate, altres empreses franceses que han decidit obrir a la capital catalana han estat els unicorns Ankorstore (un marketplace per a marques i retailers), Back Market, que proporciona productes recondicionats a un preu molt menor que un de nou i la fintech Qonto, que simplificar la banca de les empreses.