Nude Project accelera a Barcelona. La marca de streetwear obrirà aquest divendres la seva primera botiga física a la capital catalana, ciutat que ha vist néixer la firma. Després d'apujar la persiana d'un establiment a Madrid i un altre a València, la start-up fundada per Bruno Casanovas i Alex Benlloch el 2019 s'instal·larà en un espai situat en el número 37 del carrer Canuda, al costat de Portal de l'Àngel de la capital catalana.

El local tindrà 60 metres quadrats de superfície (i 20 metres quadrats més de magatzem) i comptarà amb més d'una cinquantena de productes de Nude Project. Per a l'obertura, la companyia ha contractat un equip de vuit persones, que s'afegiran a les més de 50 que ja treballen en el negoci. "Volíem arribar a les capitals més importants d'Espanya i, després d'aterrar a Madrid i València, ens tocava obrir a Barcelona", assegura Bruno Casanovas, cofundador de la firma a ON ECONOMIA. L'emprenedor apunta que la botiga "està molt ben posicionada" perquè està ubicada "mirant a les Rambles, un dels carrers amb més turistes de la ciutat" i afegeix que "va costar trobar el lloc", però que finalment han encertat.

En aquest nou comerç Nude Project oferirà les seves últimes col·leccions, a més d'una samarreta exclusiva de Barcelona que només es podrà trobar en l'esmentat punt físic. "A cada ciutat que anem ens agrada fer una picada d'ullet, i per a Barcelona no podia ser menys", indica Casanovas a aquest mitjà. En aquest sentit, la marca tindrà múltiples detalls per als clients i per als 50 primers han preparat unes claus amb l'skyline de la ciutat. "Estem molt emocionats amb aquesta obertura, esperem que sigui un èxit i que als nostres usuaris més fidels els agradi el que hem muntat".

Més del 80% dels ingressos del negoci provenen del canal en línia, però l'emprenedor posa èmfasi que "traslladar l'experiència de Nude Project al retail ens ajudarà a solidificar la marca i consolidar el nostre posicionament. L'objectiu de la companyia és crear una experiència de venda física excepcional que representi la identitat de la marca al 100% i que ens permeti estar en contacte amb la nostra comunitat".

Nude Tour i nova oficina a Barcelona

Nude Project ven a més de 140 països i està ultimant els últims serrells per arrencar el Nude Tour, una ruta per múltiples ciutats i països perquè la gent conegui de primera mà la marca. "Anirem amb una caravana fins als llocs i muntarem pop-ups a Portugal, Alemanya, Itàlia i ciutats d'Espanya," argumenta Casanovas. L'empresa començarà el mes de març amb una primera parada a Lisboa i seguirà la ruta per altres localitzacions afins la companyia. "La missió és poder apropar Nude Project a tots aquells als quals els agrada la marca i que les nostres botigues es converteixin en un pol d'atracció de la cultura del streetwear internacional", agrega Benlloch.

Més enllà de la nova obertura a Barcelona i del Nude Tour, l'empresa barcelonina acaba d'estrenar unes oficines de quatre plantes al 22@. Després d'ocupar durant tres anys un espai al Paral·lel de Barcelona, la marca ha decidit instal·lar-se al districte tecnològic de la ciutat. "No hem pogut elegir una millor ubicació, estarem envoltats de desenes de start-ups i serà una gran oportunitat per amarar-nos de cultura i coneixements, a més d'envoltar-nos de la gent adequada", assenyala Casanovas.

La start-up va tancar el 2022 amb una facturació superior als 11,5 milions d'euros, millorant en 500.000 euros les expectatives que tenia per a l'esmentat exercici i per a aquest any preveuen incrementar la xifra. "Aquest 2023 serà un any per solidificar tot el que hem creat i per continuar enfortint l'empresa. Volem apostar encara més per la comunicació i el branded i creiem que superarem l'any amb bona marca". Amb una inversió inicial de tot just 600 euros, la firma és rendible des del primer dia.

Consolidació de la marca

Sobre com veuen l'empresa a llarg termini, l'emprenedor apunta que "l'objectiu és continuar creixent i anar innovant". L'any passat van llançar un podcast i per a aquest 2023 preveuen continuar diversificant la marca. "Volem millorar les diferents branques que tenim obertes i convertir-nos en una marca global, oferir el millor producte del mercat i consolidar tot el grup."

La comunitat de Nude Project, especialment gent d'entre 18 i 30 anys (Generació Y i Z), concentra gairebé un milió de seguidors a les xarxes socials, entre qui es troben artistes com Rauw Alejandro, Karol G o Maisy Biden, la neta del president dels Estats Units Joe Biden. Us va sorprendre que la neta de Biden comprés a la vostra botiga? "Va ser una manera de créixer molt més, però no diria que el nostre èxit vingui només d'ella; a Europa també generem molt enrenou", recorda. "Ens van dir que Maisy Biden estava de compres per Madrid, va entrar a diverses botigues i després es va interessar per la nostra. Va ser una barreja entre casualitat i sort", acaba Casanovas.