Nude Project arrasa en el seu cinquè aniversari. La marca barcelonina de streetwear va tancar l'exercici 2023 amb una facturació superior als 26 milions d'euros, més del doble que l'any anterior. El creixement de la firma creada per dos amics, Bruno Casanovas i Alex Benlloch, es fonamenta en tres pilars: augment de les categories de producte, creixement en retail i increment de vendes en el seu comerç electrònic, que continua sent el principal canal de vendes de la marca.

El negoci, que va néixer amb una inversió que no arribava als 1.000 euros, va obrir sis botigues al llarg de l'any passat, quatre de les quals van ser a Espanya (Barcelona, València, La Roca Village i Bilbao) i van apujar la persiana de dos locals a l'exterior, un a Lisboa i un altre a Milà. Per a aquest any, la firma vol apostar pel mercat italià i en pocs mesos, previsiblement a les portes d'estiu, Nude Project obrirà la seva primera botiga a Eivissa.

Més enllà de les obertures físiques, que suposen el 40% de les vendes del grup, la marca s'ha fixat com a principal prioritat per a aquest any agilitar els processos logístics i impulsar les àrees de màrqueting, disseny de moda i comunicació. El 2023 la companyia va arribar als 130 empleats, davant la seixantena de 2022, i per a aquest 2024 auguren noves incorporacions, que aniran lligades a l'obertura de nous comerços.

500.000 peces venudes a més de 100 països

Bruno Casanovas, cofundador i co CEO de Nude Project, ha fet balanç dels resultats obtinguts en aquest exercici: "El 2023 ha estat un gran any per a nosaltres, ja que hem aconseguit créixer en tots els aspectes possibles. Estem molt agraïts a l'equip perquè entre tots i gràcies al seu esforç hem estat capaços d'obrir botigues tant a Espanya com fora, ampliar moltíssim les categories de productes fins a poder comptar amb més de 500 referències, la qual cosa ens ha impulsat fins a unes vendes de prop de mig milió de peces en més de 100 països.

Ara com ara, Espanya és el principal mercat de la marca (suposa el 60% del total de les vendes), seguit de Portugal, Alemanya, Itàlia i els Estats Units. Aquest 2024 Nude Project vol trepitjar l'accelerador als EUA i Mèxic i mantenir la rendibilitat. "La companyia sempre ha estat rendible, no hem tret dividends perquè tot ho hem reinvertit i la idea és seguir en aquesta línia", ha afegit Alex Benlloch, cofundador del negoci.

En el balanç d'aquest any, ambdós creadors han apuntat que Nude Project ha passat de ser "la marca de dessuadores i samarretes" a crear total looks, i en aproximadament un mes llançaran les seves primeres sabates esportives. Tanmateix, confessen que enguany les jaquetes i els abrics han estat un "èxit absolut". Benlloch ha subratllat que han optat per "reforçar moltíssim" l'equip de producte i disseny per crear un total look i "transcendir com a marca".

Diversificació de Nude Project

Més enllà de la seva aposta pel retail, l'empresa compta amb múltiples marques com Nude Universe, Nude Project Podcast o Desnuda, una cervesa rossa per apropar-se a la seva comunitat. "Vam crear el Nude Tour, una ruta de botigues efímeres (pop-ups), per apropar-nos al nostre públic, que especialment és Generació Z."

En aquesta línia, una altra de les bases d'aquest "univers Nude" ha estat el llançament de Nude Project Podcast, una plataforma de streaming per la qual han passat una cinquantena d'emprenedors, artistes i esportistes tals com Andrés Iniesta, María Pombo, Óscar Pierre o Myke Towers. El volum del pòdcast ha estat de més de 145 milions de visualitzacions i prop de 360.000 subscriptors a YouTube i Spotify. A banda, a les xarxes socials el negoci suma més de 2 milions de seguidors.