Freshly Cosmetics creix com l'escuma. La firma catalana té previst obrir una dotzena de botigues aquest 2023 i acabar l'any amb una vintena de punts físics repartits per Espanya. Les primeres obertures confirmades, totes estatals, seran a Barcelona, Tarragona, Granada i Palma. L'establiment a la capital catalana s'ubicarà al centre comercial Westfield La Maquinistra, a Tarragona ocuparà un local al centre comercial Parc Central, a Granada hi haurà una botiga de la marca al carrer Recogidas i a Palma s'ubicarà al carrer Sant Miquel.

Més enllà de l'expansió territorial, el negoci català també té prevista una expansió internacional per continuar creixent al seu canal digital. L'empresa fundada fa set anys per Miquel Antolín i Mireia Trepat exporta els seus productes a més de 35 països d'Europa, Amèrica i Àsia i el pes de la facturació internacional s'ha duplicat l'últim any, que ha passat a representar pràcticament el 30% del total.

Expansió de la marca

Per a Antolín, "aquest 2023 serà un any apassionant. El 2022 ens vam centrar en la consolidació de la companyia després de dos anys de creixement exponencial. Ha estat un any ple d'aprenentatges i estem molt contents amb els resultats que hem aconseguit. Hem après molt i hem estat molt eficients, sens dubte això ens ha ajudat a assentar les nostres bases per al futur. De cara a aquest any ens hem proposat un objectiu molt clar: l'expansió. Volem créixer a tots els nivells, especialment en retail i internacional, sense perdre l'essència del que ens ha portat fins aquí. Volem continuar mantenint els nostres clients al centre, perquè sabem que no hauria estat possible arribar fins aquí sense el seu suport incondicional."

Cal recordar que Freshly Cosmetics va obrir cinc botigues el 2022 (Reus, Barcelona, Sevilla, Gijón i Pamplona) i va apujar la persiana d'un centre logístic de més de 14.000 metres quadrats de superfície a Gandesa (Tarragona). Amb l'objectiu de l'expansió, la companyia de cosmètica natural preveu sumar 70 persones al seu equip repartides entre les botigues, les seves oficines centrals de Reus i el seu centre logístic.

"Revolució Freshly"

Com va començar tot? Als 23 anys, Antolín i Trepat, ambdós enginyers químics, es van adonar que el sector no els apassionava i el 2016 van veure que la cosmètica tradicional necessitava un canvi, "una revolució". Va ser llavors quan va néixer Freshly Cosmetics, un negoci que ofereix cosmètica sostenible, vegana i animal test-free. "És una marca amb l'ADN digital que ha crescut a través del seu propi canal en línia fins a arribar als més de 35 països", recorden des del negoci. La firma compta amb els estàndards més alts de qualitat i ecoinnovació, amb productes 100% vegans que contenen més d'un 99% d'ingredients i actius naturals. Freshly Cosmetics compta amb les marques Freshly Makeup, Freshly Kids i Freshly Pets.

L'ensenya, que acaba de complir set anys, va tancar el 2022 amb una facturació propera als 45 milions d'euros, similar a la registrada el 2021, per la qual cosa encara aquest exercici amb l'objectiu d'assolir la vintena de punts de venda físics propis.