Bloome accelera a Espanya. La start-up de medicina estètica enfocada al públic jove posa rumb a Madrid. Fundada a Barcelona a començaments de l'any passat, l'empresa emergent està present a la capital catalana, Tarragona i Girona, i aquest mes de gener aterrarà a Madrid. Amb un servei 100% personalitzat i "accessible per a tothom", la companyia busca trencar amb els mites de la medicina estètica i acabar amb els retocs impossibles i exagerats. El negoci no disposa de clíniques pròpies, sinó que col·labora amb centres d'estètica, i els seus objectius a curt termini impliquen estar present a les 10 ciutats més importants d'Espanya i obrir a Portugal. "Més a mitjà termini ens plantegem obrir a Itàlia i Alemanya i en un futur arribar a Llatinoamèrica", assegura Manu Caldas, un dels fundadors de la firma.

En pocs mesos, Bloome ha reunit a més de 500 pacients (200 en tan sols un mes) i esperen acabar l'any amb més de 8.000. "La idea és continuar col·laborant amb centres i clíniques que ens permetin col·locar el nostre racó, dur els nostres professionals i personalitzar les seves visites. D'aquesta manera podrem créixer molt més ràpid i continuarà obrint mercats en els mesos que venen", explica Caldas.

Medicina estètica, salut i prevenció

Com va començar tot? Sota el lema "Ningú com tu per cuidar-te", Manu Caldas i Pol Valés van decidir apostar per la medicina estètica mínimament invasiva i mostrant un punt de vista natural als retocs estètics. "Vam veure que el tema de cuidar-se havia crescut molt, que els tractaments estètics ràpids estaven a l'ordre del dia i que passar per sales d'operacions i quiròfans havia passat de moda", assenyala l'emprenedor a ON ECONOMIA. A més, s'havien adonat que els metges estaven deixant les seves especialitats per anar-se'n a la medicina estètica i a les clíniques. "Vam parlar amb ells, vam veure que hi havia un nínxol que no estava cobert i vam decidir tirar-nos a la piscina".

Caldas parla de medicina estètica per a la "salut i la prevenció" i deixa en un segon pla els retocs. "Ens diferenciem de la resta de clíniques perquè anem enfocats a un públic jove, gent que decideix cuidar-se i que vol millorar el seu aspecte," aclareix. En aquest sentit, posa èmfasi a la combinació de tecnologia i màrqueting per arribar al públic objectiu jove (d'entre 28 i 32 anys) i afegeix que compten amb serveis 100% personalitzats i efectius gràcies a l'escàner facial que duen a terme als pacients per conèixer la salut de la seva pell. "Més enllà de la marca, eduquem als pacients, treballem la comunicació propera i apostem per l'experiència de l'usuari".

La start-up barcelonina està especialitzada en retocs amb àcid hialurònic i bòtox, pílings químics i hidratacions facials per millorar la pell dels pacients, entre els més destacats. A més, tracten la hiperpigmentació, l'acne i compten amb programes per prevenir l'envelliment. Respecte als tractaments capitals, aposten per la mesoteràpia, que ajuda a enfortir la textura i la qualitat del cabell, i per afavorir el seu creixement.

Equip de Bloome, la start-up de medicina|medecina estètica fundada en Barcelona
Equip de Bloome, la start-up de medicina estètica fundada en Barcelona

Rumb als 3,4 milions de facturació

Bloome compta amb 12 treballadors i aquest any tenen previst tancar-lo amb uns 3,4 milions de facturació. L'emprenedor afirma que totes les clíniques són rendibles i que la companyia "podria ser-ho", però que ara estan buscant créixer, ampliar clíniques i obrir en altres mercats i que el punt d'equilibri, ara mateix, no és la seva prioritat. La start-up va començar amb una inversió inicial de 300.000 euros i a curt termini esperen obrir una nova ronda de finançament de fins a 2 milions d'euros. "Aquesta injecció de capital és un gran pas per accelerar el nostre creixement tant al mercat espanyol com al portuguès. Des dels nostres inicis hem tingut clars els nostres plans de futur que inclouen l'obertura de clíniques en diferents ciutats del territori espanyol i altres punts d'Europa", van indicar ambdós emprenedors després de tancar la ronda de finançament. 

Els seus objectius a curt termini? "Volem fer la medicina estètica més accessible, i fer-la arribar als joves, trencant mites i potenciant la naturalitat als nostres tractaments, gràcies al nostre tracte 100% personalitzat, l'actualització del nostre equip amb les noves tendències dels joves i nova tecnologia que permet oferir als nostres pacients el tractament adequat als seus objectius", apunten els empresaris. A llarg termini, des de Bloome volen arribar a ser una empresa de benestar líder al sector i entrar en altres sectors com la nutrició, la fisioteràpia, els suplements alimentaris i la salut mental. "En un futur volem ser referents a Espanya i Portugal i continuar apostant per la salut i la prevenció dels pacients".