Van començar fa menys de dos anys, mai han aixecat rondes de finançament, han rebutjat sempre l'entrada d'inversors en el capital de la companyia i van aconseguir la rendibilitat pocs mesos després de sortir al mercat. B3tter Foods, una start-up de snacks saludables creada de la mà d'Adrià Cruz i l'Alex Boisset, va a contracorrent de l'ecosistema d'empreses emergents. Esportistes d'elit, fons d'inversió, business angels i grans multinacionals s'han interessat per la marca, però ells no tenen "gens d'interès" en el fet que entrin nous inversors al negoci.

"Hi ha hagut un gran grup d'alimentació, dels principals del món, que ens ha volgut comprar i hem dit que no. Considerem que tenim molt recorregut per fer encara i, des de l'inici, tota la inversió ha sortit de nosaltres". Cruz i Boisset van posar 25.000 euros cada un d'inversió inicial i des del quart mes del llançament que el negoci és rendible. "Per créixer reinvertim amb fons propis, no amb capital extern", explica Cruz a ON ECONOMIA.

Sobre per què no accepten finançament extern més enllà de l'entrada de nous inversors, l'emprenedor defensa que "el més important per nosaltres és la missió". "Moltes vegades si entren aquests fons només es fixen en la rendibilitat, en canviar ingredients que siguin més barats i en aconseguir marges més elevats", critica. De fet, l'objectiu de la marca és l'oposat i és que volen "canviar la indústria de l'alimentació" i comercialitzar productes saludables, sense químics i plant-based. "Mai hem aixecat rondes, hem fet pòlisses amb bancs que ens han ajudat a créixer, però mai hem buscat finançament de fons o business angels", indica. 

Producte, qualitat i comunitat

B3tter Foods comercialitza "ultraprocessats saludables" i intenta que la salut i el sabor vagin de bracet. "Fins ara si volies menjar dolç havia de ser algun aliment ultraprocessat i si volies menjar sa havia de ser fruita. Vam decidir fer un producte que ho oferís tot". La companyia va néixer el novembre de 2021 a Barcelona després d'un parell d'anys treballant en R+D. L'Adrià Cruz venia de la indústria de la moda i de l'esport. El seu soci tenia coneixements d'alimentació i un gran nombre de seguidors a les xarxes socials. Junts van veure un forat en el sector, van ajuntar els contactes i l'experiència i van iniciar el projecte. 

"Teníem clar que les marques saludables no connectaven amb la gent i que, en canvi, les ultraprocessades sí. Va ser llavors quan vam posar el focus en el producte, la qualitat i la comunitat", argumenta. De fet, el consum d’ultraprocessats ha augmentat un 600% en els darrers 30 anys, representen el 80% dels aliments en supermercats i el seu consum incrementa un 44% el risc de mort.

El negoci, que produeix a Espanya, ha arribat a acords amb supermercats com Ametller Origen, Caprabo, Eroski, Herbolario Navarro i botigues de barri. A banda, els productes també es poden trobar als gimnasos Metropolitan, als hotels Arts i W, entre altres, als aeroports i a aerolínies com Level. El 80% de la facturació de la companyia ve del retail i la resta del canal en línia. "L'objectiu és anar als principals players d'Espanya" i abans d'acabar l'any preveuen tancar acords amb altres cadenes i supermercats. "El més important ara mateix per nosaltres és mantenir a la gent que ha confiat en nosaltres, construir una comunitat i que hi hagi fidelitat cap als nostres productes". 

Expansió internacional

L'empresa compta amb cinc articles (tres tipus diferents de barretes, granola i crema de cacau) i esperen acabar l'any amb mitja dotzena. Cruz no descarta fer el salt i expandir-se per Europa, però ara la prioritat és Espanya. "Volem fer-ho bé, estem entre els principals retailers i volem seguir creixent. Després ja farem el salt", comenta. De fet, els han arribat ofertes dels Estats Units, però el seu full de ruta ara passa per Espanya. "El més important són els productes, no per guanyar diners, sinó per canviar la indústria. No deixarem que vingui algú del sector a canviar els nostres productes", reivindica. 

L'any passat B3tter Foods, que compta amb una desena de treballadors, va tancar amb una facturació de 300.000 euros i per a aquest any auguren duplicar la xifra. A llarg termini, esperen ser un dels principals players d'Europa i que els clients tinguin els seus productes com a referència.