Catalunya segueix apostant per les empreses emergents. Un total de 333 firmes catalanes participaran enguany al Mobile World Congress (MWC) i al 4YFN, l'esdeveniment tecnològic encarat a les start-ups que se celebrarà la setmana vinent a Barcelona. En total, 70 companyies, centres tecnològics i entitats comptaran amb un estand al MWC i les 263 restants al 4YFN. Segons ha informat el conseller d'Empresa i Treball, Roger Torrent, el Govern promourà enguany la participació de 104 firmes i start-ups al congrés, un 20% més que l'any passat. 

Aquestes empreses estaran ubicades als dos pavellons impulsats pel Departament d'Empresa i Treball al MWC i el 4YFN amb la finalitat de trobar inversors, conèixer socis i nous clients, tenir més visibilitat i obrir nous mercats internacionals. "El MWC és un claríssim tractor de talent i empreses del país, és un epicentre de connectivitat i una via d'entrada tant pels negocis com pels inversors", ha indicat Torrent aquest dilluns. "L'objectiu és acompanyar al teixit empresarial del país i apostar per totes aquelles idees disruptives catalanes", ha afegit. 

En aquest sentit, i sota el lema Quan la intel·ligència artificial connecta amb les persones, l'estand de la Generalitat oferirà una demo que consistirà en una recreació teatralitzada i amb elements audiovisuals de tres escenes de la vida quotidiana de dues persones que interactuen amb tres robots dotats d'IA a casa seva, a la feina i en un entorn mèdic. El Govern vehicula la seva aposta per la IA a través de l'Estratègia d'intel·ligència artificial de Catalunya liderada pel Departament d'Empresa i Treball. 

Participació de 339 start-ups al MWC i el 4YFN

Des del primer any del MWC, el 2006, la Generalitat ha facilitat la participació de 339 start-ups al congrés. En el seu conjunt, aquestes firmes han doblat la seva facturació i han incrementat un 38% la seva ocupació respecte a la seva primera participació en l'esdeveniment. Respecte al 4YFN, l'agència per a la competitivitat de l'empresa del Departament d'Empresa i Treball, ACCIÓ, ha impulsat des del 2015 que més de 150 firmes emergents presentin les seves novetats tecnològiques al saló destinat a aquest tipus de negocis. Aquestes companyies han triplicat la seva facturació, més que doblat la seva ocupació i aixecat més de 320 milions d'euros des de la primera vegada que van participar en l'esdeveniment. 

350 milions d'euros

L'edició d'aquest any, que començarà dilluns 27 de febrer, preveu reunir unes 80.000 persones i generar un impacte econòmic superior als 350 milions d'euros a Barcelona i la seva zona d'influència, segons va avançar la GSMA (Global System for Mobile Communications), associació organitzadora de l'esdeveniment. Aquestes xifres són favorables, a parer dels organitzadors, després que des de 2020 la celebració hagués estat marcada per les limitacions i les conseqüències derivades de la crisi sanitària del coronavirus. L'esdeveniment de l'any passat, el primer celebrat en termes de relativa normalitat després de la irrupció de la covid-19, va atraure més de 60.000 congressistes a Barcelona i va generar un impacte de 240 milions d'euros. Per a aquest any, els organitzadors pronostiquen xifres superiors a les de 2022, però encara allunyades de les del 2019, abans de la pandèmia, quan els assistents van ser 109.000 i l'impacte econòmic de 473 milions d'euros.

Respecte al contingut del MWC 2023, l'esdeveniment presentarà un ampli ventall de noves tecnologies en sectors diversos. El principal lema del Mobile World Congress d'aquest any serà Velocity – Unleashing Tomorrow's Technology – Today i girarà sobre cinc eixos com el 5G Acceleration (accessibilitat sobre aquesta tecnologia, camí cap al 6G...), Reality + (metavers, web 3.0, experiències immersives...), OpenNet, FinTech (NFT, criptomonedes, blockchain...) i Digital Everything (aplicació de noves tecnologies a la indústria, entre d'altres).