Moeve subministra dièsel renovable HVO100 a South Europe Ground Services (South), la filial de handling del Grup IAG que opera en 38 aeroports espanyols, impulsant així la descarbonització aeroportuària, segons han informat ambdues companyies.

En concret, l’energètica ja facilita aquest combustible renovable als equips dels aeroports de Màlaga, Granada, Jerez de la Frontera i Almeria, i la previsió per a l’any vinent és implementar-lo també a Barcelona, Badajoz i Còrdova.

En total, l’expansió de l’HVO entre els equips de South suposarà l’ús de més de 150.000 litres d’aquest biocombustible a finals d’aquest any en més de 200 equips de les següents famílies: aires condicionats, arrencadors d’avions, jardineres (autobusos), tractors i plataformes d’avions 'wide body' i d’avions de càrrega.

El dièsel renovable HVO100 pot reduir fins a un 90% les emissions de CO₂ en tot el seu cicle de vida en comparació amb el dièsel convencional. A més, el seu repostatge és compatible amb els motors dels vehicles de les flotes actuals, cosa que permet optimitzar aquests equips.

Amb aquest acord, la companyia de handling, alineada amb l’Agenda 2030 i amb el pla d’acció climàtica d’Aena, espera reduir fins a un 90% les emissions de CO₂ derivades de l’activitat dels equips amb què presta serveis a terra.

A més, South i Moeve estan treballant perquè el dièsel renovable HVO100 també estigui disponible als aeroports insulars, on actualment no es comercialitza aquest producte, com a part de la seva vocació per impulsar la descarbonització de les operacions terrestres en aquests aeroports.

L’aposta de Moeve pels biocombustibles

La responsable de Compres i Control d’Inversions (Manager Supply Chain) de South, Cristina de Grado, ha destacat que l’objectiu de la companyia és "garantir un futur sostenible del handling". "Per això, invertim en processos i tecnologies que contribueixen a reduir la nostra petjada de carboni, com la substitució d’equips tèrmics per equips elèctrics o la incorporació de biocombustibles en aquells que no tenen equivalent elèctric al mercat", ha afegit.

Per la seva banda, el director de Vendes Directes de Moeve, José Emiliano Pardo, ha afirmat que l’energètica posa a disposició dels seus clients solucions "que potenciïn la seva descarbonització i que siguin ràpides i senzilles d’implementar, com els biocombustibles".

"Aliances com la que hem anunciat amb South ens ajuden a impulsar la mobilitat sostenible als aeroports, proporcionant a la flota terrestre una alternativa immediata per a una aviació més sostenible. Aquest fet, unit al fet que ja subministrem SAF de manera permanent als principals aeroports espanyols, és crucial per aconseguir reduir la petjada de carboni del sector aeri", ha assegurat.

Per garantir el subministrament de dièsel renovable als seus clients, Moeve està desenvolupant juntament amb el seu soci una nova planta que produirà anualment de manera flexible 500.000 tones de dièsel renovable i combustible sostenible d’aviació (SAF) i formarà part del complex més gran per a la producció de biocombustibles de segona generació del sud d’Europa.

Amb aquest projecte, la companyia avança en el seu objectiu de liderar la producció de biocombustibles 2G a Espanya i Portugal, amb una capacitat de producció anual el 2030 de 2,5 milions de tones de biocombustibles.