La multinacional catalana Mango s'ha associat amb l'empresa sueca de producció de polpa reciclada Circulose per integrar material fet de cotó reciclat a la seva cadena de producció, el que la companyia qualifica de "fita" en el seu compromís amb la moda sostenible. A través d'aquesta associació, Mango adoptarà fibres produïdes amb polpa Circulose, que es fabrica a partir de residus de cotó reciclats en un procés químic. L'objectiu és "incorporar aquest material innovador a les seves col·leccions de productes, assegurant total transparència i traçabilitat al llarg de la cadena de subministrament," expliquen.
Mango i l'aposta per les fibres amb menor impacte ambiental
"Aquesta col·laboració marca un pas en el nostre full de ruta de sostenibilitat mentre ens esforcem per utilitzar exclusivament fibres amb menor impacte ambiental el 2030 i reflecteix el nostre compromís de fomentar un ecosistema de moda més circular i responsable", ha afirmat el director de Sostenibilitat i Sourcing de Mango, Andrés Fernández.
Per la seva part, el CEO de Circulose, Jonatan Janmark, ha expressat la seva satisfacció per la col·laboració amb Mango a través dels seus "serveis ampliats que permeten l'adopció a gran escala, com la planificació de transició, l'orquestració de la cadena de subministrament i la traçabilitat".
Circulose --anteriorment anomenada Renewcell-- és una companyia sueca especialitzada en el reciclatge de fibres vegetals i de cel·lulosa. L'any passat el negoci es va declarar en fallida davant del tribunal d'Estocolm. Participada pel gegant del mateix país H&M, Bestseller i Tommy Hilfiger, Circulose va exposar la seva situació per la "falta de compromís de les marques amb l'ús de materials reciclats". Va ser el juny de 2024 quan l'empresa va renéixer amb el nom de Circulose i sota el paraigua del fons suec Altor.
3.300 milions de facturació el 2024
La multinacional de moda barcelonina va finalitzar el 2024 amb unes vendes "històriques" de 3.339 milions d'euros, la qual cosa suposa un 7,6% més respecte a 2023, mentre que el benefici net es va situar en 219 milions d'euros, la qual cosa representa un 27% més. Pel que fa a l'ebitda, la multinacional va assolir els 636 milions al seu últim exercici, un 19% més que el 2023.
Respecte a l'internacional, el negoci a l'exterior representa el 78% dels ingressos totals de la firma. Els països amb més volum de facturació el 2024 van ser Espanya, França, Turquia, Alemanya i els Estats Units, seguits per Itàlia, el Regne Unit i Portugal.
Sobre a la inversió, la companyia de moda va invertir 219 milions d'euros, dels 600 milions previstos en el seu pla estratègic fins a 2026, a reformar i obrir nous comerços en l'últim exercici, entre ells l'icònic edifici vermell de la Diagonal. A més, la multinacional també va invertir en noves tecnologies i a millorar les seves instal·lacions a Catalunya.