La intel·ligència artificial està permetent que els sobrants de roba no venuda siguin ara percentatges "súperreducidos", del 4 o 5%, davant el 15 o 20% de fa dues dècades, ha assegurat aquest dimarts el director corporatiu del grup Tendam, Ignacio Sierra, amb marques com Women Secret, Cortefiel o Pedro del Hierro.

"Que una companyia gran, multinacional i molt prestigiosa tingués un 20% d'aquests sobrants entrava dins dels paràmetres, i després ja es venia a l'outlet. Ara parlem de xifres del 5% o del 4%", ha ressaltat Serra durant la seva participació en el IV Observatori ODS, organitzat per El Español.

Així, ha fet broma que l'eficàcia és tal que estan "a punt de l'atac de nervis" perquè ja no hi ha a penes roba per enviar als outlets gràcies a la irrupció de la IA, que també els permet predir la demanda i millorar la personalització.

"Si ens adoptem a les capacitats que ens facin ser més efectius, serà una eina fantàstica, mentre que si la malament utilitzem serà una eina terrorífica, però en línies generals és un gran avanç", ha afirmat Serra, que ha comentat que en el cas del grup els permet "detectar peces que no es venen".

Sierra també ha destacat l'aplicació de la IA com a motor de localització i de predicció per a aquelles peces que "no tenen acceptació". El director corporatiu de l'empresa ha destacat així mateix que no té por que la IA faci la moda "més homogènia", sinó més aviat el contrari, perquè la moda "és el més anàrquic que hi ha" i encara que sempre existeixen tendències, hi ha conceptes "atemporals".