Els usos de la IA creixen i alhora ho fan les aplicacions basades en aquesta tecnologia utilitzades per les companyies. Segons l'informe FEEL IT: Horitzó IA, fins a 9 de cada 10 empreses espanyoles ja utilitzen aquest tipus d'eines per millorar la productivitat en les seves tasques i agilitzar processos. La intel·ligència artificial ha revolucionat, també, la manera com empreses desenvolupen les seves comunicacions, consolidant-se com un aliat de les marques per millorar la seva eficiència operativa. En aquest dinàmic context, marcat per un creixement exponencial de la IA generativa en els darrers anys, és important que els professionals coneguin i dominin aquesta eina i les seves aplicacions.

SPC For Business, l'àrea de negoci dedicat a solucions de comunicacions unificades i de col·laboració corporatives, destaca 6 usos de la intel·ligència artificial amb què poder explotar el potencial d'aquesta eina i impulsar una comunicació més eficient i productiva:

Automatitzar i simplificar tasques 

Hi ha dies en què sembla que les hores d'oficina no semblen suficients, i unes poques tasques consumeixen tot el temps disponible a la jornada laboral. Gràcies a eines d'intel·ligència artificial, els treballadors poden delegar aquestes tasques i treballar en equip amb la IA, ja sigui extraient la informació clau d'un document amb més pàgines de les que hi ha temps a llegir o organitzant en funció de la importància i la prioritat la informació clau de la safata d'entrada del correu electrònic. Segons l'Índex de Tendències del Treball 2024 de Microsoft, s'estima que un ús correcte d'aquestes eines pot estalviar l'empleat cada dia fins a 30 minuts.

Intellifocus

Acte enquadrament intel·ligent per a videotrucades de qualitat. En el dia a dia laboral són habituals les reunions on una única persona que no pot assistir de forma presencial es connecta en línia, creant situacions incòmodes com desconèixer qui dels seus col·legues a l'altre costat de la pantalla està parlant. Ara, amb ajuda de la intel·ligència artificial, hi ha eines com Intellifocus que ajuden a millorar la qualitat de les trucades telemàtiques. Aquesta funció intel·ligent d'autoenquadrament, present en solucions per a sales de reunions de marques com Yealink,  detecta i enfoca automàticament els participants actius en una reunió, estiguin parlant individualment o col·lectivament.

Evitar convidats inesperats

Les eines d'IA no ajuden només a enfocar els protagonistes de les reunions en línia, sinó que van un pas més enllà i, amb funcions com Video Fence, permeten definir zones específiques dins del camp visual de la càmera on es captarà imatge i so. D'aquesta manera, s'evita mostrar o gravar àrees no rellevants que quedin fora d'aquest enquadrament, preservant la privadesa d'altres espais o persones presents a la sala.

Àudio millorat 

Durant una trucada o una presentació, el so que caldria sentir és la veu del portaveu, i no el d'ambient. És per això que els últims models de micròfons, a més de tecnologia avançada de programari com la de formació de feixos ( beamforming ), també inclouen optimitzadors de so per IA, reduint eficaçment el soroll ambiental no desitjat i garantint una transmissió de veu clara i precisa tant en reunions presencials internes com en videoconferències.

Resums de qualitat 

No sempre és possible assistir a una reunió, ja sigui per una emergència d'última hora o una trucada urgent. Davant d'algun d'aquests imprevistos, la intel·ligència artificial també serveix d'ajuda, proporcionant un minutatge detallat, un resum dels temes tractats principals, els pròxims passos a seguir o les tasques assignades a cada integrant de l'equip.

Personalitzar el to

En moments en què costa escriure la primera paraula d'un correu electrònic o qualsevol altre material, la IA pot fer un cable als empleats, suggerint redaccions adaptades al context, el seu estil de comunicació i el to que vulguin donar al missatge.

Les eines d'intel·ligència artificial estan dissenyades per potenciar la capacitat productiva de les empreses, incrementant al llarg dels darrers anys la seva presència a l'entorn laboral. En paraules de José San Emeterio , director general de SPC For Business, el futur de la comunicació empresarial passa precisament per “integrar tecnologies que aportin valor al dia a dia i facilitin la feina dels professionals”.