El retail avança a un ritme més ràpid que molts altres sectors. L'auge del fast fashion, la consolidació d'aquestes marques com a grans gegants econòmics, la irrupció de la compra online i, ara, l'experiència final del consumidor encara més treballada. L'exemple el trobem amb Mango. La companyia catalana segueix avançant en el desenvolupament d'eines d'intel·ligència artificial i fa un pas més en la personalització de l'experiència de compra online gràcies a una eina conversacional pionera en el sector que recomana productes segons els gustos de l'usuari, proposa combinacions de peces i de looks complets i mostra les últimes tendències en moda.

Mango Stylist està actualment disponible per a la línia de Woman, està activa en una desena de mercats, principalment a Europa i Estats Units. Concretament, Espanya, Portugal, Regne Unit, França, Itàlia, Alemanya, Àustria, Turquia i Estats Units. El desenvolupament d'aquesta eina s'emmarca en el Pla Estratègic de Mango 2024-2026 que a través del pilar Earn, té l'objectiu de creació de valor mitjançant el desenvolupament tecnològic, la gestió de dades i la intel·ligència artificial i l'excel·lència operacional.

Com funciona?

Mango, una de les principals firmes de moda internacionals, avança en el seu compromís amb la innovació i l'experiència de compra personalitzada amb el llançament de Mango Stylist, un assistent de moda virtual pioner impulsat per intel·ligència artificial generativa, que permet descobrir i combinar peces de forma fàcil, ràpida i personalitzada. Mango Stylist utilitza algoritmes innovadors per comprendre el context i els gustos personals de casa usuari. D'aquesta manera, poden rebre recomanacions de productes adaptades a les seves preferències, explorar les últimes tendències i descobrir combinacions de productes Mango i looks complets a través del xat a l'ecommerce i del compte d'Instagram de la marca.

El desenvolupament de l'eina ha estat possible gràcies a la col·laboració de diferents equips multidisciplinaris de Mango, incloent IT, Data, Producte Digital, Estilisme, Disseny, Visual Merchandising i Atenció al Client. Mango Stylist, a més, s'integra amb l'assistent virtual postvenda Iris, ja actiu en diversos mercats, consolidant així la visió d'un únic punt de contacte conversacional per als clients. Una eina que permet resoldre dubtes tant abans com després de la compra, des de la recerca d'inspiració fins a la consulta sobre l'estat d'una comanda. D'aquesta manera, Mango Stylist reforça la posició de Mango com una de les primeres companyies del sector a integrar un assistent conversacional basat en IA generativa que combina assessorament estilístic amb atenció al client.

Tot això, s'emmarca en Pla Estratègic 4E 2024-2026 de la companyia, que a través del pilar Earn busca garantir la creació de valor mitjançant el desenvolupament tecnològic, la gestió de dades i la intel·ligència artificial i l'excel·lència operacional. A més, en la seva aposta per la tecnologia com a eina de suport, des del 2018 Mango ha desenvolupat més de quinze plataformes internes que apliquen la intel·ligència artificial en diferents punts de la seva cadena de valor, com pricing o personalització. Entre les més destacades es troba les plataformes internes d'IA generativa Lisa, per atendre casos d'ús dels seus empleats i partners.