t2ó ONE, empresa global especialitzada en solucions de màrqueting, vendes i estratègia digital, amb seu a Espanya, ha adquirit fa un mes, una participació majoritària (51%) de Fly Me to The Moon, agència creativa espanyola amb una metodologia pròpia que combina estratègia de marca, creativitat publicitària i continguts. Amb aquesta operació, la companyia reforça la seva proposta de valor incorporant l'expertise en creativitat estratègica full-funnel de Fly Me To The Moon, que s'integra a l'ecosistema del grup consolidant la seva capacitat d'oferir solucions integrades al llarg de tota la cadena de valor del màrqueting. Per a això, parlem amb Laura Santolaya, portaveu de t2ó ONE i especialista en màrqueting per entendre l'estratègia de Fly Me To The Moon i sobre com han canviat les campanyes publicitàries amb la irrupció de la intel·ligència artificial.
Creativitat i estratègia
"Jo crec que avui dia, l'ús de la IA passa perquè la gent que treballi amb ella, perquè adquireixi noves habilitats. En la capacitat per desenvolupar guions o per preguntar a la IA el que tu necessites i que et pugui tornar un bon resultat, capacitats analítiques, algunes capacitats una mica més tècniques. Jo crec que això canviarà absolutament en les, diguem, en les habilitats que es necessitaven, als equips fa uns anys i les que es necessitaran", afirma Santolaya. I afegeix que la base del màrqueting, sustentada en la creativitat, però també en l'organització, poden integrar la IA a ambdós camps. Per tot això, la formació és indispensable: "La capacitat de preguntar en funció de la resposta que vulguis obtenir, perquè és fonamental. I per a això doncs lògicament nosaltres sí que tenim eines de formació per a nostres, fets servir, perquè és bàsic que aprenguin aquestes habilitats".
En quines tasques podem afegir la IA en el màrqueting? "S'utilitza, per exemple, per ajudar o com basi per desenvolupar textos, còpies, també imatges. Nosaltres sí que és veritat que combinem aquestes 2 parts, nosaltres fem produccions, fem rodatges, creem imatges, partint sempre una mica del món real, que després és veritat que amb la IA, perquè aconseguim modificar per a un munt de formats, audiències, segmentar... En fi, és, és bàsic, jo crec, avui dia, combinar aquestes dues coses", afirma Santolaya. Per tot això, amb la irrupció de la IA, però també les noves maneres de consumir campanyes publicitàries, la diversificació, l'enginy i els canvis per apropar els missatges són imprescindibles. En aquesta entrevista, t'expliquem com.
Amb una facturació de 7,5 milions d'euros el 2024 i un EBITDA d'1,2 milions, Fly Me To The Moon s'ha consolidat com una de les agències creatives més destacades del panorama espanyol, gràcies a la seva capacitat per combinar estratègia, creativitat, tecnologia i contingut al servei de marques líders. Fundada el 2006 per Berta Corrochano i Germán Herráiz, socis directors, explica amb més de 60 professionals i una metodologia que elimina les fronteres tradicionals entre disciplines per potenciar sinergies entre branding, estratègia creativa, disseny d'experiències, campanyes integrades, producció de continguts, social, PR i influencer màrqueting.