Primer ha estat la ferralla, sector secundari, i ara les classes particulars, sector serveis. A través d'startups que creen softwares intel·ligents aplicant la IA, molts emprenedors veuen negoci en tasques, tradicionalment, lligades a l'economia submergida o no tan extenses en els sectors econòmics. Si ens centrem en l'apartat de la formació, només a Espanya, més del 47% dels alumnes recorren a professors particulars per completar la seva educació secundària i batxillerat, fet que suposa una inversió anual de més de 1.700 milions d'euros per part de les famílies segons un estudi d'Esade. A més, a nivell global, el 35% dels estudiants a països desenvolupats reben classes particulars, fet que converteix el mercat de les tutories en un sector d'aproximadament 40.000 milions d'euros i 114 milions de clients.
En aquest context -i amb motiu de l'inici del nou curs escolar- irromp Supercademy, la plataforma educativa en línia que empra intel·ligència artificial per oferir classes particulars personalitzades. Aquest servei innovador, dissenyat per potenciar el rendiment dels estudiants i ajudar-los a comprendre el que estan estudiant, busca democratitzar l'accés a professors particulars a través de mètodes d'ensenyament adaptatius i tecnològics a través de la IA .
Des de la seva fundació el 2023, la companyia ha realitzat un testeig amb més de 1.000 estudiants que li ha permès afinar com la seva IA s'adapta a les necessitats de cada alumne emprant les tècniques d'ensenyament que millor funcionen amb cadascun i ha demostrat millorar significativament el rendiment acadèmic i la motivació. Un dels objectius és 'democratitzar' el seu accés a nivell econòmic, amb preus mensuals que van dels 16 als 36 euros. Per demostrar la seva eficàcia, la companyia ha habilitat una prova gratuïta mitjançant la qual els estudiants i les seves famílies poden registrar-se i explorar sense cost les funcionalitats durant 20 dies, descobrint com se'n poden beneficiar en el seu aprenentatge. Dirigit a joves de 8 a 18 anys (des de 1r de primària fins a l'EBAU), ofereix ajuda en la realització de deures, la preparació per a exàmens i fins i tot de l'EBAU, i ofereix classes d'idiomes en anglès, francès i alemany, adaptant el temari en funció del que requereix cada comunitat autònoma.
Juan Perteguer, fundador i CEO de Supercademy, explica que volen obrir "una nova categoria al mercat de les classes particulars. Fins ara, les solucions se centraven a connectar els estudiants amb professors en línia, oferir contingut gravat o ensenyar idiomes, però cap ha aconseguit integrar totes les necessitats educatives amb l'ajuda de la intel·ligència artificial. donar suport als alumnes no només en el seu rendiment acadèmic, sinó també en el seu desenvolupament personal, ajudant-los a descobrir i assolir el màxim potencial”.
Com funciona?
El sistema ajusta el contingut i els exercicis en temps real mitjançant intel·ligència artificial, adaptant-se a les respostes i necessitats de cada estudiant. Els alumnes poden interactuar a través de xat, veu o fotos (l'alumne pot enviar una foto dels seus deures i la plataforma extreu la informació i l'ajuda a resoldre'ls), i es fomenta l'aprenentatge continu mitjançant un sistema de punts bescanviables per recompenses ( com, per exemple, que puguis triar com a avatar del teu professor Taylor Swift o Leo Messi). A més, el servei està disponible les 24 hores del dia, permetent als usuaris aprendre al seu ritme i en l'horari que prefereixin.
L'objectiu de Supercademy durant el primer any és créixer i consolidar-se a Espanya assolint un mínim de 10.000 usuaris i, fins ara, ja ha captat l'interès del fons d'impacte espanyol BeHappy Investments, que ha entrat amb un 5% a l'accionariat de la startup. Tot i això, en el seu full de ruta per al 2025 es contempla l'expansió a 3 nous mercats, i Mèxic és el primer, amb un objectiu de captació de 7.000 usuaris per país.