Club de la Pime presenta la nova versió del seu assessor fiscal i laboral online gratuït, ara disponible a través de WhatsApp, que resol dubtes fiscals i laborals a l'instant amb un xat assistit per intel·ligència artificial. Com a exemple, la declaració de la renda és un dels tràmits fiscals més importants per als contribuents a Espanya. Cada any, més de 20 milions de persones, entre ells autònoms i pimes, han de presentar aquest informe obligatori per regularitzar la seva situació amb l'Agència Tributària en relació amb l'impost sobre la renda de les persones físiques (IRPF).
Tanmateix, complir amb aquesta obligació s'ha tornat cada vegada més complex a causa de l'augment de normatives fiscals i laborals, fins al punt que el 93% dels autònoms considera que les càrregues administratives han augmentat en els últims tres anys, tal com analitza l'últim Baròmetre de la Federació Nacional d'Associacions de Treballadors Autònoms (LLIGA), que genera estrès financer i dificulta la gestió eficient dels seus negocis.
En aquest context, l'externalització de serveis fiscals i laborals s'ha convertit en una solució clau. Així, un 64,8% dels autònoms ja recorren a gestories o assessories externes per alleujar la càrrega administrativa, un percentatge que puja fins al 78,9% quan es tracta de gestionar temes comptables i burocràtics. La irrupció de tecnologies com la intel·ligència artificial està permetent que la relació assessor-client sigui cada vegada més fluida i ràpida, ja que permet agilitar gran part de l'activitat comptable i que pimes i assessors descobreixin noves funcions que poden ser més útils en termes de negoci.
Com funciona?
Davant de la falta de suport adequat i les exigències fiscals desproporcionades afecten especialment els negocis més petits i nous emprenedors, Club de la Pime ha desenvolupat una nova versió del seu assessor fiscal i laboral online amb IA gratuït, ràpid, segur i ara disponible 24/7 a través de WhatsApp i sense necessitat de registre.
A través d'un xat assistit amb intel·ligència artificial, aquesta eina permet a pimes i autònoms resoldre els seus dubtes sobre registres, obligacions comptables, impostos i planificació, per garantir el compliment normatiu i optimitzar la càrrega tributària d'autònoms i pimes. A més, l'assessor IA proporciona respostes sobre tot el cicle de vida de la relació laboral, des de la creació de l'empresa fins a l'acabament dels contractes de treball, incloent-hi les obligacions empresarials i els drets dels treballadors.