Un nou estudi d'Adobe sobre com la gent utilitza ChatGPT. El cas d'ús principal és el de cercador. Resulta que 77% l'ha utilitzat per buscar informació i un 24% comença aquí en lloc d'en Google o d'altres, xifra que puja al 28% en Gen Z. Els principals usos de recerca són: Preguntes del dia a dia (55%); Brainstorming o inspiració creativa (53%); Tasques laborals (43%): Verificació de dades (42%); Investigació de productes (34%). I els motius dels seus usuaris per preferir ChatGPT són: Resumeix bé temes complexos (54%); menys clics (33%); menys "soroll" que en cercadors tradicionals (29%); una percepció més conversacional (26%).
D'altra banda, el 77% percep les respostes com a més personalitzades que a Google i un 30% confia més en ChatGPT que als cercadors. A més, un 36% afirma haver descobert un nou producte o marca a través de ChatGPT (47% en Gen Z). Per explorar aquesta tendència, Adobe va enquestar 1.000 persones als Estats Units, incloent-hi 800 consumidors i 200 professionals del màrqueting i propietaris de petites empreses que utilitzen ChatGPT. Els resultats ofereixen una nova perspectiva sobre com la IA està canviant la visibilitat digital i què pot fer la teva marca per mantenir-se al capdavant.
Més d'un terç (36%) va dir que havia trobat un producte o una marca nova mitjançant ChatGPT, incloent-hi el 47% dels usuaris de la Generació Z i el 37% dels de la Generació X. També hi ha hagut un lleuger canvi en la confiança en els resultats de cerca, ja que tres de cada deu persones diuen que confien més en ChatGPT que en Google.
Conseqüències en el màrqueting
Molts propietaris d'empreses i professionals del màrqueting tenen previst utilitzar ChatGPT encara més el 2025 per arribar al seu públic objectiu. Gairebé la meitat dels propietaris d'empreses i professionals del màrqueting enquestats (47%) van dir que ja utilitzen ChatGPT per a màrqueting o promoció. Fins ara, han utilitzat eines d'IA per crear descripcions de productes, textos per a xarxes socials i entrades de blog . Dos terços tenen previst augmentar el seu enfocament en la visibilitat de la IA aquest any, cosa que significa que volen que la seva marca aparegui als resultats de cerca d'IA de la mateixa manera que ho fa amb la cerca tradicional. Més de tres de cada quatre (76%) van dir que és essencial que la seva marca aparegui a les respostes de ChatGPT el 2025. Això fa que la visibilitat de la IA sigui una part clau de l'estratègia digital en el futur.
Pel que fa al contingut, els propietaris d'empreses i els professionals del màrqueting van informar que els articles basats en dades (57%) i les guies pràctiques (51%) són els formats amb millor rendiment per a la cerca d'IA. Aquests projectes ajuden les marques a aparèixer de maneres útils i rellevants quan la gent utilitza eines com ChatGPT.