L'Ibex 35 ha començat la sessió d'aquest dimecres pràcticament pla, amb un lleuger avenç del 0,02% que l'ha portat a situar-se en els 19.939 punts, després de tancar ahir en els 19.934 enters. Al cap de 20 minuts d'arrencar, però, ja s'inclinava pel vermell, amb una caiguda del 0,4% i per sota dels 19.900 punts.
Els inversors continuen pendents, un dia més, dels esdeveniments al Pròxim Orient després de l'agreujament de les tensions a la zona i la possibilitat que es vegi afectat el subministrament de petroli, cosa que està impulsant de nou els preus de l''or negre'.
En concret, el preu del petroli Brent, de referència a Europa, pujava un 0,8% en l'obertura de les Borses europees, fins als 91,7 dòlars per barril, mentre que el cost del cru West Texas Intermediate (WTI), de referència als Estats Units (EUA), encariria el seu preu un 0,8%, fins als 85,6 dòlars per barril.
El passat dilluns va vèncer el termini de 60 dies que es van donar els EUA i l'Iran per assolir un acord global per a la fi de la guerra al Pròxim Orient, sense que per ara ho hagin aconseguit. Donald Trump va confirmar aquest dimarts que "no hi ha converses ni diàleg" previst amb l'Iran i que el bloqueig naval sobre l'estret d'Ormuz segueix vigent després d'expirar l'acord subscrit entre les parts el passat mes de juny.
D'altra banda, Trump ha anunciat un ajornament de tres dies a la imposició d'aranzels del 50% contra el Canadà, l'entrada en vigor dels quals estava prevista per a aquest dijous, després d'un acord segons el qual es reprendria la construcció de l'oleoducte Keystone XL, que uniria Nebraska i Alberta.
Les actes de la Fed
A més, aquest dimecres es coneixeran, després del tancament del mercat a Europa, les actes de la Reserva Federal dels Estats Units (Fed) de la seva última reunió de política monetària, alhora que la presidenta del Banc Central Europeu (BCE), Christine Lagarde, parlarà des de Ginebra (Suïssa) en el marc del Fòrum Econòmic Mundial.
En el terreny macro, els inversors comptaran avui amb algunes referències macroeconòmiques, com l'IPC de l'eurozona, la lectura preliminar del qual de juliol va mostrar una acceleració d'una dècima en la seva taxa anual, fins al 2,9%, pel repunt dels preus de l'energia derivat del conflicte a l'Orient Pròxim.
A Europa, abans de l'obertura del mercat s'ha publicat la dada d'inflació del Regne Unit, que va accelerar al juliol la seva taxa anual fins al 2,9%, tres dècimes més que el mes anterior i el seu nivell més alt des del març, afectada pels preus de l'energia.
Les empreses de l'Ibex
En aquest context, en els primers compassos de negociació d'aquest dimecres a la Borsa de Madrid, els majors ascensos entre els components de l'Ibex-35 els protagonitzaven Solaria (+3,5%), ArcelorMittal (+1%), Indra (+0,83%), Repsol (+0,58%) i Ferrovial (+0,47%).
En l'extrem oposat, les majors caigudes en els primers instants de la sessió corresponien a Cellnex (-1,39%), Acciona Energía (-0,48%), Banco Santander (-0,29%) i Amadeus i Iberdrola, que es deixaven un 0,25% en ambdós casos.
Per la seva banda, les principals Borses europees inauguraven la jornada amb signe mixt. París, Londres i Milà avançaven tímidament (+0,06%), mentre que Frankfurt retrocedia gairebé un 0,2% a les 9.07 hores.
Al mercat de divises, l'euro guanyava posicions en el seu encreuament enfront del dòlar, fins a negociar-se a un tipus de canvi en els mercats d'1,1595 dòlars, mentre que al mercat de deute, el rendiment del bo espanyol a deu anys es moderava fins al 3,694%.
