L'Ibex 35 ha iniciat la sessió d'aquest dimecres amb una baixada del 0,22%, cosa que ha portat el selectiu madrileny a mantenir la cota psicològica dels 16.000 enters i a situar-se en els 16.052,3 punts cap a les 9.00 hores, en línia amb els nivells rècord assolits en els últims dies. D'aquesta manera, el principal indicador del mercat espanyol s'allunyava dels 16.100 enters, després de tancar aquest dimarts amb una pujada del 0,54%, fent història per segona jornada consecutiva i assolint un nou rècord en els 16.087,0 punts.
En l'àmbit empresarial espanyol, diverses companyies de l'Ibex 35 han donat a conèixer els seus resultats corresponents als primers nou mesos de l'any abans de l'obertura dels mercats. En concret, Banco Santander ha informat d'un benefici de 10.337 milions d'euros, fet que suposa un increment de l'11%, mentre que Endesa va guanyar 1.711 milions d'euros, un 21,9% més que l'any anterior.
A més, el gestor aeroportuari espanyol Aena va tancar el període amb uns guanys nets de 1.579,4 milions d'euros, fet que suposa un increment del 8,9%. Per la seva banda, Redeia va registrar un benefici de 389,8 milions d'euros, un 4,6% menys, mentre que Naturgy va assolir els 1.668 milions d'euros, un augment del 5,6%.
En el terreny 'macro' espanyol, l'economia espanyola va créixer un 0,6% en el tercer trimestre de l'any, dues dècimes menys que en el trimestre anterior, a causa del comportament del sector exterior, que va restar sis dècimes al creixement, davant de l'impuls experimentat per la demanda nacional, que va aportar 1,2 punts a l'avenç de l'economia espanyola en els mesos d'estiu.
En els primers compassos de la sessió, les pujades més grans de l'Ibex 35 corresponien a Fluidra (+1,04%), Indra (+0,57%) i Acciona Energía (+0,49%), mentre que en el costat contrari destacaven les caigudes de Ferrovial (-3,42%), que va presentar resultats ahir després del tancament del mercat, i Mapfre, amb un descens de l'1,58%.
Les principals borses europees obrien la jornada borsària d'avui amb signe mixt. En concret, Londres pujava un 0,27%, mentre que París, Milà i Frankfurt cedien un 0,3%, un 0,07% i un 0,04%, en cada cas.
El preu del barril de cru Brent, de referència per a Europa, pujava un 0,25% en l'obertura dels mercats europeus i se situava en els 63,99 dòlars, mentre que en la seva cotització West Texas Intermediate (WTI), de referència per als Estats Units, pujava un 0,28%, fins als 60,32 dòlars.
Al mercat de les divises, la cotització de l'euro davant del dòlar se situava en 1,1634 'bitllets verds', mentre que l'interès exigit al bo a 10 anys baixava fins al 3,139%.