Aena, que acaba de nomenar nous consellers dominicals l'enginyer Roberto Angulo i Alicia de Haro Acosta, informa aquest dimecres que va obtenir un benefici de 1.579,4 milions d'euros en els nou primers mesos de l'any, davant dels 1.449,8 milions del mateix període de l'any passat, cosa que suposa un creixement de gairebé el 9% respecte al 2024. L'empresa que dirigeix Maurici Lucena destaca que els resultats es basen en els ingressos i el trànsit de passatgers del grup, que inclouen la seva xarxa d'aeroports d'Espanya, Londres-Luton i Aena Brasil.

De gener a setembre, el trànsit de passatgers del Grup Aena va créixer un 4,1%, fins als 294,1 milions, i destaca la seva xarxa d'aeroports a Espanya, on l'increment ha estat del 3,9%, fins a 247,1 milions de passatgers. Pel que fa als ingressos totals del grup, en els nou primers mesos del 2025 van augmentar un 8,8%, fins als 4.785,2 milions d'euros, segons informa la companyia aquest dimecres en un comunicat remès a la CNMV.

Els ingressos aeronàutics van ser de 2.556,2 milions d'euros, un 5,5% més que el 2024. I els ingressos comercials, amb el suport d'un creixement de les vendes de les activitats comercials, van assolir els 1.466,1 milions d'euros a finals de setembre, amb un augment del 10,8% respecte al mateix període del 2024.

Aena destaca el comportament de l'activitat comercial en els nou primers mesos de l'any. Així, les vendes totals de les activitats comercials van superar en un 8,7% les registrades el 2024, i els ingressos totals de negoci (suma de rendes fixes i variables facturades en el període i Rendes Mínimes Anuals Garantides a facturar) van créixer un 13% respecte al mateix període de l'any anterior.

D'altra banda, el deute financer net del Grup Aena es va situar en 5.127 milions d'euros, davant dels 5.498 milions d'euros del 2024, i la ràtio de deute financer net a EBITDA del grup consolidat va ser d'1,37 vegades. La companyia explica que s'ha produït una sòlida generació d'efectiu. Així, l'efectiu net generat per les activitats d'explotació ha assolit els 2.525,6 milions d'euros, davant dels 2.352,8 milions dels nou primers mesos del 2024.

Pel que fa a altres despeses d'explotació, excloent l'impacte de l'energia, l'augment interanual d'altres despeses d'explotació a la xarxa espanyola d'aeroports ha estat de 38,4 milions d'euros, un 4,5% més que de gener a setembre de 2024.

El DORA III es tanca el setembre del 2026

Per altra banda, Aena recorda que realitzarà inversions significatives als principals aeroports per diferents motius: capacitat, qualitat o adequació a normativa de seguretat. En total, la companyia semipública invertirà 12.888 milions a ampliar o reformar aeroports a Espanya, dels quals 9.991 milions seran inversió regulada durant el DORA III, que es desenvolupa del 2027 al 2031.

La inversió regulada es tramita segons estableix la Llei 18/2014 i es negocia amb les aerolínies. Una cosa que Aena fa des del setembre, quan va iniciar formalment el període de consultes. El seu objectiu és enviar la proposta definitiva de DORA 2027-2031 al consell d'administració d'Aena, a la DGAC i la CNMC al març, per després traslladar la proposta als Comitès de Coordinació Aeroportuària. I que al setembre de l'any que ve arribi al Consell de Ministres per a la seva aprovació definitiva.