L'Ibex-35 ha tancat aquest dimarts del Dia de Reis amb un lleu augment del 0,19% per situar-se en els 17.647,10 punts després d'haver tocat durant l'obertura els 17.700 enters, màxims històrics, en una jornada encara marcada per la intervenció de les forces militars dels Estats Units a Veneçuela.
La cotització dels valors segueix de prop les conseqüències derivades de la recent operació militar en què l'Exèrcit nord-americà va capturar aquest dissabte l'expresident veneçolà, Nicolás Maduro.
La principal protagonista de l'Ibex ha estat IAG, que ha liderat el selectiu amb un ascens del 2,92%, seguit per Aena (2,63%), Fluidra (2,39%) i Logista (1,84%). Del costat negatiu han destacat Repsol (-2%), Unicaja (-1,70%), Solaria (-1,34%) i BBVA (-1,31%).
En aquest marc, el president dels Estats Units, Donald Trump, ha afirmat que el seu govern està ara "a càrrec" de Veneçuela i ha subratllat que la seva prioritat és "reconstruir" el país, especialment la seva indústria petroliera, més que impulsar una convocatòria electoral o alliberar els presos polítics.
Pel que fa a les principals places europees, la de París ha conclòs amb un avenç del 0,32%, la de Londres amb una alça de l'1,18% i la de Frankfurt es va mantenir pràcticament plana amb un 0,11%. Al mercat de divises, l'euro s'intercanvia a 1,1693 'bitllets verds'.
El preu del barril de petroli Brent, de referència per al Vell Continent, se situava sobre les 18.35 hora peninsular espanyola en els 61,26 dòlars, amb una caiguda del 0,81%, alhora que el Texas cotitza a 57,75 dòlars, amb un retrocés del 0,98%.