L'Ibex-35 cotitza aquest dimecres a contracorrent d'Europa i puja el 0,39% recolzat en Inditex, la companyia amb més pes en el mercat nacional, que es revaloritza gairebé un 5% després de presentar els seus resultats. A Europa, on l'euro baixa i es canvia a 1,161 dòlars, els principals mercats han obert en negatiu: Frankfurt cau el 0,67%; París, el 0,43%; Milà, el 0,33%; i Londres, el 0,01%.
A l'inici de la sessió diària a l'Ibex-35, a més d'Inditex, les majors pujades eren per a Cellnex (+1%) i Repsol (+0,9%). Pugen al seu torn, Telefónica, el 0,33%; i Iberdrola, el 0,28%. Mentre que els majors descensos dins de l'Ibex-35 se'ls anotaven ACS (-1,1%), IAG (-0,78%), ArcelorMittal i Aena, deixant-se ambdues un 0,75%. BBVA també baixa el 0,48% i Santander el 0,63%.
La borsa espanyola ha obert en positiu després d'acabar la vigília amb una revalorització del 0,48% amb la qual va tancar per sobre dels 18.200 punts, malgrat els renovats dubtes del mercat sobre si els Estats Units i l'Iran assoliran un acord de pau. Malgrat aquesta incertesa, Wall Street va acabar amb nous màxims, animat un dia més per la tecnologia i la intel·ligència artificial (IA).
Després de renovar màxims en la vigília, a aquesta hora, els futurs sobre els principals indicadors de Wall Street avancen una obertura plana, amb mínimes caigudes, mentre el mercat continua pendent de l'Orient Mitjà, on s'han produït nous atacs entre els Estats Units i l'Iran aquesta matinada. A conseqüència d'aquests nous atacs, el brent, el cru de referència a Europa, podria encadenar avui la seva tercera pujada consecutiva. A primera hora de la sessió d'aquest dimecres, avança l'1,99%, fins als 97,9 dòlars el barril. El cru intermedi de Texas (WTI, per les seves sigles en anglès) guanya el 2,15%, fins als 95,78 dòlars.
Mentrestant, a Àsia, el Nikkei de Tòquio ha marcat un nou rècord, en pujar el 2,50%; mentre que la Borsa de Xangai suma el 0,22%. Per contra, el Hang Seng de Hong Kong es deixa l'1,54%.
En el mercat de renda fixa, el rendiment del bo sobirà espanyol amb venciment a 10 anys s'alçava fins al 3,424%.
Respecte a les divises, l'euro retrocedia lleugerament en el seu encreuament enfront del dòlar, fins a negociar-se a un tipus de canvi en els mercats d'1,615 dòlars.
Revisió a l'alça de les perspectives econòmiques
En paral·lel, aquest dimecres s'ha conegut que l'economia espanyola mantindrà un ritme de creixement "resilient" malgrat el conflicte al Pròxim Orient i la incertesa internacional, segons l'Organització per a la Cooperació i el Desenvolupament Econòmic (OCDE), que ha revisat una dècima a l'alça la seva previsió d'expansió per a Espanya el 2026, fins al 2,2%, tot i que també ha incrementat la seva expectativa d'inflació, que assolirà el 3,3% enguany.
El 'think tank' de les economies avançades desfà així la rebaixa d'una dècima en la previsió de creixement d'Espanya per al 2026 anunciada el passat mes de març després del començament de la guerra al Pròxim Orient, mentre que continua projectant una expansió del PIB de l'1,7% per al 2027. D'aquesta manera, Espanya es manté com la gran economia avançada amb millor acompliment esperat per l'OCDE enguany, superant el 0,8% previst per a la zona euro i també el creixement del 2% projectat per als Estats Units.