L'Ibex-35, que va acabar la setmana passada en màxims històrics, ha iniciat la sessió d'aquest dilluns - la primera de la setmana - amb una baixada del 0,27% que ha permès al selectiu madrileny mantenir la cota psicològica dels 17.100 punts en els primers compassos. Des de principi d'any, el selectiu avança el 47,74%.

La Borsa espanyola operarà a mig gas durant la setmana de Nadal. Obrirà aquest dilluns i dimarts amb normalitat, però dimecres, dia de Nit de Nadal, ho farà només a mitja sessió. I dijous, dia de Nadal, així com divendres 26, Sant Esteve, romandrà tancada.

En el terreny empresarial espanyol, avui es signarà l'acord entre Telefónica i els sindicats per a l'expedient de regulació d'ocupació (ERO), que afectarà almenys 4.539 persones en set filials de la teleco, així com la pròrroga dels tres convenis que emparen les societats implicades, després d'obtenir el suport d'UGT, CCOO i Sumados-Fetico.

En els primers compassos de la sessió d'avui, els majors ascensos de l'Ibex-35 els registraven ArcelorMittal (+1,05%), Repsol (+0,51%), Grifols (+0,5%) i IAG (+0,48%). Per contra, en el costat dels descensos destacaven Iberdrola (-0,82%) i Enagás (-0,79%).

Les principals borses europees arrencaven la jornada amb signe mixt. Londres cedia un 0,42%, París retrocedia un 0,17% i Milà baixava un 0,03%, mentre que Frankfurt registrava un lleu avenç de el 0,11%.

El preu del barril de cruï Brent, referència a Europa, pujava un 1%, fins a situar-se en 61,08 dòlars, mentre que el West Texas Intermediate (WTI), referència als Estats Units, pujava també un 1%, fins als 57,11 dòlars.

Al mercat de divises, la cotització de l'euro davant el dòlar es col·locava en 1,1729 'bitllets verds', mentre que l'interès exigit al bo a 10 anys baixava fins al 3,322%.