L'Ibex-35 ha iniciat la sessió d'aquest dimarts amb una pujada del 0,35%, la qual cosa ha portat el selectiu madrileny a conquerir la cota psicològica dels 14.400 enters i situar-se en els 14.437 punts cap a les 9.00 hores, en una jornada marcada de nou per les tensions comercials i pel preu del cru.

El Govern de l'Índia ha qualificat d'"injustificades i irresponsables" les crítiques dels Estats Units i la Unió Europea per importar petroli d'origen rus enmig de la invasió russa d'Ucraïna, poc després que el llogater de la Casa Blanca, Donald Trump, avancés la seva intenció d'elevar els aranzels als productes indis.

En pla empresarial, Naturgy ha col·locat un 5,5% de la seva capital social, aproximadament, la qual cosa li ha portat a complir així amb el seu compromís d'incrementar el seu 'free float' al 15,1% i afavorir la liquiditat de la seva acció, després de l'auto OPA que va completar l'energètica el mes de juny passat i la presentació d'uns resultats "històrics" en el primer semestre de 2025.

Sota el paraigua macroeconòmic, el Tresor Públic espanyol espera col·locar entre 5.000 milions i 6.000 milions d'euros en una subhasta de lletres a sis i dotze mesos amb què inaugurarà les emissions del mes d'agost, segons els objectius anunciats per l'organisme dependent del Ministeri d'Economia.

En els primers compassos de la sessió, les pujades més fortes dins del Ibex-35 se les anotaven Fluidra (+1,75%) i Indra (+1,44%), mentre que els descensos més pronunciats els registraven Naturgy (-6,74%), després d'obrir en subhasta de volatilitat, i ArcelorMittal (-0,26%).

Les principals Borses europees també obrien la jornada borsària d'avui en 'verd', amb pujades del 0,67% per a Frankfurt, del 0,47% per a Londres, del 0,39% per a París i del 0,18% per a Milà.

El preu del barril de cru Brent, de referència per a Europa, baixava un 0,22% i se situava en els 68,61 dòlars, mentre que en la seva cotització West Texas Intermediate (WTI), de referència per als Estats Units, obria amb un descens del 0,24% per tocar els 66,13 dòlars.

Al mercat de les divises, la cotització de l'euro davant el dòlar es col·locava en 1,1551 'bitllets verds', en tant que l'interès exigit al bo a 10 anys baixava fins al 3,202%.