L'IBEX 35 ha tancat la sessió d'aquest dimarts amb una nova caiguda del 0,25%. No obstant això, el principal índex de la Borsa espanyola aguanta en el nivell dels 9.500 punts bàsics, en la segona jornada de la setmana després de les eleccions generals de diumenge i amb els inversors encara pendents de les decisions de política monetària. Demà serà el torn de la Reserva Federal dels Estats Units (Fed) i l'endemà serà el Banc Central Europeu (BCE) el que anunciï noves alces en els tipus d'interès.

Així mateix, les empreses continuen presentant aquesta setmana els seus resultats corresponent al segon trimestre de l'any. En la jornada d'aquest dimarts també s'han conegut les estimacions del Fons Monetari Internacional (FMI) sobre el creixement econòmic. L'organisme ha pujat un punt la seva previsió de creixement per a Espanya el 2023, gairebé el triple que per a l'eurozona.

En concret, l'organisme amb seu a Washington ha indicat que l'expansió de l'economia espanyola aquest any es produirà a un ritme substancialment major del previst inicialment, per la qual cosa ha tornat a revisar a l'alça la seva previsió de creixement per a Espanya el 2023, fins al 2,5%, mentre que manté en el 2% el pronòstic per a 2024.

D'aquesta manera, Espanya se situa al capdavant del creixement esperat el 2023 entre les principals economies avançades en les noves projeccions publicades aquest dimarts per la institució internacional, després que l'FMI hagi aplicat al país la revisió més gran a l'alça per al pronòstic d'expansió aquest any.

En aquest context, l'IBEX no ha pogut tancar en verd, amb els inversors més pendents de les novetats dels bancs centrals que de les escasses dades macroeconòmiques. D'aquesta manera, ArcelorMittal ha estat el valor més destacat aquesta sessió, pujant un 2,44%. Li han seguit Banc Sabadell (+2,11%), Logista (+1,38%), Bankinter (+1,24%), Rovi (+1,01%) i CaixaBank (+1%). Del costat contrari, IAG s'ha posicionat com l'empresa de l'IBEX amb pitjor acompliment aquest dimarts (-1,78%), per davant d'Inditex (-1,42%), Repsol (-1,37%), Enagás (-1,01%) i Cellnex (-0,84%).

Respecte a la resta de principals places borsàries europees, Frankfurt escalava un 0,13%; Milà, un 0,20%, i Londres, un 0,17%; mentre París es deixava un 0,16%. Al mercat de matèries primeres, el barril de Brent experimentava al tancament de la sessió borsària europea una alça de l'1,03%, fins als 83,59 dòlars, mentre que el West Texas Intermediate (WTI) se situava en 79,79 dòlars, un 1,33% més.

Al mercat de divises, l'euro registrava al tancament de la sessió borsària europea una depreciació diària del 0,13% davant el dòlar, fins a cotitzar en 1,1050 bitllets verds per cada euro. Al mercat de deute, el rendiment del bo espanyol amb venciment a 10 anys s'ha situat en el 3,449%, des del 3,438% observat al tancament de dilluns. D'aquesta forma, la prima de risc davant els bons alemanys ha despuntat 1,1 punts, fins als 102,4 punts bàsics.