L'Automobile Barcelona torna a obrir les portes al gran públic a partir d'aquest dissabte i dedica un espai exclusiu per al món de les dues rodes a la part alta de l'Avinguda Maria Cristina de Barcelona. Amb el segell de Motoh!, les motos tindran un espai propi i diferenciat de la resta del saló, però emmarcat en l'espai de l'Automobile. Així doncs, Motoh!, com a propi, arriba a la quarta edició i ocupa 6.500 metres quadrats del pavelló 7 del recinte de Montjuïc de Fira Barcelona.

Algunes de les més de 300 marques destacades són MTT, Sunra, Kawasaki, Harley Davidson, Yamaha, Benelli i les xarxes de concessionaris de BMW, entre d'altres. Cal recordar que la darrera edició es va celebrar el 2019, any anterior a la pandèmia, i un cop superada la crisi sanitària les xifres del sector han tornat a les de fa quatre anys. Seguint camins paral·lels amb els cotxes, també esperen sumar i millorar les xifres anteriors, que encara arrosseguen la pandèmia, la crisi de microxips i les derivades inflacionistes de la guerra d'Ucraïna.

El CEO de Ray Electric, Iñigo Raventós, puntualitza que les vendes en general estan creixent, però que no és el cas de les motos elèctriques "no tant perquè les ajudes del Moves no arriben al consumidor final". Cal recordar que, precisament aquest dijous, a la jornada celebrada per ANFAC i Fecavem sota el nom 'El moment de la descarbonització i l'electrificació', s'ha lamentat per part de les patronals que els retards administratius, d'adjudicació i, fins i tot, per rebre mesos posteriors una ajuda que hauria de cobrar-se de forma immediata, encara posen més entrebancs en l'aposta cap a una electrificació prèvia per part de l'usuari final.

Reivindicar la moto pels carrers de Barcelona

Per la seva banda, el director general de Kawasaki a Espanya, Ramon Bosch, també corrobora que les vendes estan creixent després de "dos anys complicats de pandèmia i per la falta de producció". I ha afegit: "Al mercat, ja li podem oferir producte en condicions normals i disponibilitat suficient. Està creixent la mar de bé", en declaracions a l'ACN. La marca nipona és present al saló amb una trentena de models de totes les cilindrades, des dels 125 cc fins als 1.100.

Tant el director del saló com els representants de les dues marques de motos coincideixen en reivindicar la tradició motera de Barcelona i com una bona opció davant els creixents problemes de mobilitat a la capital catalana. Aquest és un dels aspectes que, en el marc polític, està prenent força en la campanya electoral per les municipals que va arrencar ahir. Recentment, Motoristes Barcelona va fer una crida per dignificar aquest model de transport i també es vol posar en relleu en el saló.

Jorge del Olmo, director executiu de l’empresa Espacio Harley-Davidson BCN, ho destaca: "La moto és importantíssima per a la fluïdesa del trànsit a Barcelona i també pel mateix transport públic. Si els que anem amb moto ens movem únicament amb cotxe o transport públic, provocaríem un caos enorme. És evident que la moto urbana s’orienta cap a l’elèctrica, però jo tinc molts dubtes que el vehicle elèctric tingui futur, ja que és massa contaminant fabricar-los i no tenim capacitat energètica per mantenir un parc mòbil completament elèctric. Potser el futur és l’hidrogen o una benzina neta.  En tot cas, el vehicle de dues rodes continuarà sent molt important tant per practicitat com per diversió".

Novetats del Motoh!

Els visitants al saló també tenen la possibilitat de provar els mous models en una pista de motos urbanes, on es podran fer exercicis per perfeccionar la conducció i també es fomentarà l'ús de la moto elèctrica. A més, en col·laboració amb Trànsit, tindrà una àrea de formació amb motos urbanes i vehicles de mobilitat personal. I per la banda de l'Agrupació de Fabricants de pneumàtics realitzarà un examen aleatori dels pneumàtics de les motos aparcades al pàrquing per saber en quin estat es troben i si cal canviar-los o no.