La compravenda de cases i la signatura d'hipoteques va tornar a baixar al març. L'adquisició d'habitatges va baixar el tercer mes de l'any un 11,7% respecte al mateix període de l'any anterior, fins a comptabilitzar 63.661 immobles, segons les dades del Consell del Notariat. Cada cop és més necessari distingir-se i destacar de tota l'oferta existent. Aquest són alguns consells que recull ON ECONOMIA, de la mà dels seus experts:

Estudi de mercat exhaustiu

El primer que cal fer quan es posarà a la venda un pis és un estudi de mercat exhaustiu. L'objectiu és valorar el preu de mercat de manera ajustada i precisa. "És una acció essencial que ens permetrà ajustar-nos a les demandes del mercat i, per tant, no passar desapercebuts per una mala elecció del preu" afirma Xavier Aránega, soci de Revel.

Preu: l'influenciador més gran en el procés de venda

De la mateixa manera, el preu és més influenciador en el procés de venda des de l'inici per evitar generar una barrera d'entrada al potencial client. Moltes vegades els propietaris confonen allò que "necessiten" amb el valor real de l'habitatge, segons Aránega, per la qual cosa és crucial saber explicar bé aquest concepte per poder fixar un preu correcte de sortida. Pel que fa als ajustaments de preu, solen oscil·lar entre un 5% i un 10%, depenent del grau d'interès de la compradora i la capacitat del venedor per aguantar una oferta més gran o més petita.

Home staging

A més, cal destacar la importància de ressaltar els punts forts de la propietat a través de tècniques de home staging i fotografia professional, així com treballar el posicionament a les diferents plataformes. Gràcies a la preparació dels habitatges mitjançant home staging s'aconsegueixen altes rendibilitats. La finalitat és preparar l'habitatge per presentar-lo d'una manera atractiva; es creen “experiències reals de vida” perquè els futurs compradors puguin imaginar com seria viure-hi. Tot això gràcies a una millora en la decoració, la il·luminació, l'eliminació de defectes. L'habitatge es pot revalorar fins a un 15%.

La zona, important, però no crucial

Finalment, l'expert Xavier Arànega ha indicat que la zona on es ven l'habitatge no és l'únic factor determinant per vendre'l més ràpidament. “Encara que és cert que hi influeix, hi ha molts altres factors que poden afectar el procés de venda”. Així doncs, les millors zones de les ciutats solen tenir més possibilitats estadístiques de vendre un pis més ràpid, però no és una regla absoluta.

La figura de l'expert

En paral·lel a aquests aspectes, cal tenir en compte que, en tot procés de venda d'un immoble, vostè té dues opcions: confiar-ho a un professional de la seva confiança o tractar de fer-ho pel seu compte. Això últim requereix temps i un mínim de coneixements, experiència o assessorament, perquè la venda d'una casa té diverses implicacions, tant econòmiques com jurídiques o fiscals. Més enllà de la recomanació genèrica i comprensible d'usar d'aquests serveis, cal preveure un cost del 3-6% del preu de venda, a negociar.

A l'hora de fixar un preu pel nostre immoble, tan perjudicial pot ser posar un preu de partida massa alt com massa baix. Hem de gastar uns diners per demanar una valoració prèvia d'un expert? Creiem que no, llevat que l'immoble sigui tan singular que no hi hagi referències vàlides al mercat. El millor és fer una cerca a portals d'internet d'anuncis d'immobles similars al nostre a la mateixa zona, usant els filtres per afinar resultats. Sabent que molts anunciants preveuen entre un 10 i un 20% de marge de negociació als seus anuncis. Cadascú ha de valorar la pressa que tingui per vendre.