La marca de roba American Eagle es va disparar aquest dilluns un 24% a Wall Street després dels elogis del president dels Estats Units, Donald Trump, al seu polèmic anunci protagonitzat per Sydney Sweeney després d'assabentar-se que l'actriu està registrada com a votant republicana. Al tancament de la borsa, les accions de la multinacional es van situar en 13,28 dòlars, pràcticament un 24% més respecte al tancament de divendres passat, donant un notable impuls a la seva capitalització, que se situa en 1.860 milions de dòlars, i que l'últim any s'ha reduït entorn del 33% pels problemes de vendes.
Sweeney protagonitza un anunci que juga amb la paraula jeans (texans), amb una pronunciació molt similar en anglès a gens, i que molts usuaris d'internet han interpretat com una defensa de què certs trets genètics, especialment els associats a la blancor, són desitjables o superiors.
Trump dona suport a l'actriu
El president dels Estats Units va recolzar aquest dilluns a l'actriu Sydney Sweeney després del seu polèmic anunci per a American Eagle que fa al·lusió als gens i que ha estat acusat de supremacisme blanc. "Sydney Sweeney, registrada com a republicana, té l'anunci 'MÉS POPULAR' que hi ha. És per a American Eagle i els jeans 'volen de les prestatgeries'. A por ellos, Sydney!", va escriure el mandatari a la seva xarxa social Truth Social.
L'anunci, titulat Sydney Sweeney té bons jeans... i els va obtenir d'AE (American Eagle), va despertar una gran polèmica, ja que reforça la idea supremacista que alguns trets genètics, com en el cas de l'actriu, ser blanca i rossa, són desitjables o superiors. La firma American Eagle, per la seva part, va assegurar que "sempre es va tractar de jeans". "Els seus jeans. La seva història. Continuarem celebrant com cadascú utilitza els seus jeans AE amb confiança, a la seva manera. Els jeans genials li queden bé a tothom", va publicar la marca de roba a Instagram.
A més, American Eagle va assegurar que la campanya tracta únicament sobre els texans, però segons mitjans econòmics, gràcies a la publicitat, i a la intervenció del president, l'interès per la marca en les recerques de Google és el més alt en dues dècades.
Rebuig d'altres persones i marques
En el mateix missatge, el president nord-americà va carregar aquest dilluns contra la firma d'automòbils de luxe Jaguar per un altre anunci que per a ell és "estúpid i molt woke (progressista)", i contra Taylor Swift, dient que l'"odia" i que des que va dir que no la suportava, "va deixar d'estar de moda". El rebuig de Trump de Swift ve arran d'una publicació de la cantant en suport a l'exvicepresidenta demòcrata Kamala Harris, que era la rival de l'ara mandatari en les eleccions de novembre del passat 2024. "La marea ha canviat radicalment: ser woke és per a perdedors, per això cal ser és republicà", va concloure Trump en el seu missatge.
El mes de maig passat, la marca de roba va anunciar amortitzacions per valor de 75 milions de dòlars relacionades amb un excés d'inventari i va retirar les seves previsions de negoci per a aquest any, esmentant un entorn macroeconòmic complicat i unes males vendes que el van portar a fer grans descomptes.